Jump to content
Annons

Råskiss till min låt som är långt ifrån färdig.. men man får börja någonstans!


Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejhej! Har plockat med denna ett halvår typ men inte kommit längre än gitarren. Nu har jag tagit tummen ur och knåpat ihop en melodi-ish samt en sångtext. Jag är inte så musikalisk och kan mixa med massa instrument och grejer, men hade tänkt ge ett försök med lite fler ljud vid senare skede så gott jag kan.

Min önskan på feedback från era musikaliska väsen: ¤ Dels har jag sjungit första frasen i refrängen på tre olika sätt (tre refränger = alla olika början), vilken föredras? Tycker den kanske blir lite stressad med orden. Sen har jag ändrat mitt "except myself" i sista refrängen bara för att haha.
Sedan bara överlag, ¤ är texten logisk, ¤ funkar låten överlag liksom? ¤ Tempo, bra eller ökat/minskat? ¤ Vad för instrument och effekter tror ni skulle passa till låten? Jag är nybörjare och långt ifrån så van som många av er andra så försök tänk på det i er feedback. Jag kommer ta åt mig och försöka få in det ni säger, försöka göra detta till en bra produktion. 

Jag hade inte tänkt att ha endast denna gitarrslingan i låten sen, detta är endast en skiss! Jag är i otakt mm men har inte spelat om och om igen pga att jag kommer att spela om allt senare. Sedan är min tanke att försöka luska ut stämmor mm till vissa delar av låten för mer effekt.

Ha en jättefin dag allihop! Och tack snälla på förhand för att ni tar er tiden. 🌹

Redigerat av littlemess
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Med akustisk gitarr så skulle låten duga som den är. Låter bra! och det blir en 4 av 5 möjliga i betyget.                      Skulle vara kul att höra låten utvecklad som Du vill ha den. Jag har lyssnat färdigt och Du kan tillochmed få en 5:a i betyget.   

Du har en bra ljudbild som är ganska varm .                       

Redigerat av Flizzaff
Glömde.
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter