Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon fler än jag som hatar sejarmattor?

Jag vet att M.B Tretow inte var förtjust i cymbaler men jag skulle gärna använda bottom snare mycket mer om dom inte var allt för bestrukna av rassel

Annons
Postat

Jag är ingen trummist MEN...

Det brukar finnas en spak på sidan av virveltrumman som man kan vika ut om man vill köra utan sejar.

Smart va?

Postat
6 timmar sedan sa Neosus:

Det brukar finnas en spak på sidan av virveltrumman som man kan vika ut om man vill köra utan sejar.

Smart va?

Nja det är jag ju medveten om. Det är väll bara det att jag tycker att man kunde skippa den oftare och i stället vara mer noggran med hur man stämmer virveln

• Gilla 1
  • 2 månader senare...
Postat

Inget jättefan av sejarmattor men tillägger att jag inte gillar för uppstämda/spända virvlar heller. Har jag möjlighet att pitcha ner virveln brukar jag oftast göra det.

Postat

Upp till försvar för sejarmattan! Den ska vara spänd och snärtig dock, inget fjäder-fluffrassel.

Postat (redigerat)

Om man tänker efter borde det finnas värre saker i livet än sejarmattor, som till exempel reverb med långa pre delay. JC_thinking.GIF.c699b86dace17ef08956ef7e94c57714.GIF

Redigerat av Analogfreak
Postat
On 2024-08-17 at 16:37 sa Neosus:

Smart va?

Det stämmer! Alex Van Halen körde ofta utan sejarmatta då det begav sig i VH. Man kan även plocka bort några kedjor för mindre rassel. 

Postat (redigerat)
17 minuter sedan sa slejnard:

Det stämmer! Alex Van Halen körde ofta utan sejarmatta då det begav sig i VH. Man kan även plocka bort några kedjor för mindre rassel. 

Ja och hjälper inte det kan man även plocka bort trummisen.

Fast skämt åsido så kan man sätta en liten tygbit mellan sejarmattan och underskinnet vid ena sargen.

Redigerat av Analogfreak
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.