DivineCo Postat 17 augusti Postat 17 augusti Någon fler än jag som hatar sejarmattor? Jag vet att M.B Tretow inte var förtjust i cymbaler men jag skulle gärna använda bottom snare mycket mer om dom inte var allt för bestrukna av rassel
Neosus Postat 17 augusti Postat 17 augusti Jag är ingen trummist MEN... Det brukar finnas en spak på sidan av virveltrumman som man kan vika ut om man vill köra utan sejar. Smart va?
Analogfreak Postat 17 augusti Postat 17 augusti (redigerat) Fantastisk tråd! Du verkar inte vara ensam om upplevelsen av obehag som dessa sejarmattor medför. Jag hittade en tråd med rubriken "berömda låtar utan sejarmatta" och det verkar finnas en hel del. https://www.drummerworld.com/forums/index.php?threads/any-famous-songs-with-the-snares-disengaged.166488/ Disengaged snare wires borde kanske bli en egen genre. Redigerat 17 augusti av Analogfreak 1
DivineCo Postat 17 augusti Trådstartare Postat 17 augusti 6 timmar sedan sa Neosus: Jag är ingen trummist MEN... Det brukar finnas en spak på sidan av virveltrumman som man kan vika ut om man vill köra utan sejar. Smart va? Nja det är jag ju medveten om. Det är väll bara det att jag tycker att man kunde skippa den oftare och i stället vara mer noggran med hur man stämmer virveln 1
Richie76 Postat 21 oktober Postat 21 oktober Inget jättefan av sejarmattor men tillägger att jag inte gillar för uppstämda/spända virvlar heller. Har jag möjlighet att pitcha ner virveln brukar jag oftast göra det.
Linus Postat 25 oktober Postat 25 oktober Upp till försvar för sejarmattan! Den ska vara spänd och snärtig dock, inget fjäder-fluffrassel.
Analogfreak Postat 25 oktober Postat 25 oktober (redigerat) Om man tänker efter borde det finnas värre saker i livet än sejarmattor, som till exempel reverb med långa pre delay. Redigerat 25 oktober av Analogfreak
slejnard Postat 25 oktober Postat 25 oktober On 2024-08-17 at 16:37 sa Neosus: Jag är ingen trummist MEN... Det brukar finnas en spak på sidan av virveltrumman som man kan vika ut om man vill köra utan sejar. Smart va? Det stämmer! Alex Van Halen körde ofta utan sejarmatta då det begav sig i VH. Man kan även plocka bort några kedjor för mindre rassel.
Analogfreak Postat 25 oktober Postat 25 oktober (redigerat) 17 minuter sedan sa slejnard: Det stämmer! Alex Van Halen körde ofta utan sejarmatta då det begav sig i VH. Man kan även plocka bort några kedjor för mindre rassel. Ja och hjälper inte det kan man även plocka bort trummisen. Fast skämt åsido så kan man sätta en liten tygbit mellan sejarmattan och underskinnet vid ena sargen. Redigerat 25 oktober av Analogfreak 1
Flizzaff Postat 25 oktober Postat 25 oktober Jag brukar koppla bort sejarmattan men vissa bandmedlemmar gillar det inte.
Analogfreak Postat 25 oktober Postat 25 oktober 33 minuter sedan sa Neosus: Ah Sejar du de!? (Gottländska) 👍 Aha det är Babben som är din idol.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.