Jump to content
Annons

Ny låt Meet you at the circus- slejnard


Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej igen!

Jobbar med ny konstnärlig låt. Har ni några tips och ideer kring arret och mix? Hoppas ni gillar låten. Rock med avantgardistiska inslag. 🙂

EDIT: ny mix och video. Länk till Youtube 

 

https://soundcloud.com/slejnard/meet-you-at-the-circus

Redigerat av slejnard
La till
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra mix och arr! Älskar vänstra gitarren i fjärran i slutet av refrängen. Har lite svårt för övergången innan refräng, upplever det som att det är otajt på något sätt.
Solot och drivet där är kanon. Gillar sångljudet. Hade personligen haft lite mer effekter på kören men det är ju jag det😅 Keep rocking slejnard🤘

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Positivt: Jag tycker att du fått till sångljudet. Det låter överlag bra och ljudbilden får ett B-.

Negativt: Trummornas (bastrumman) anslag innan första refrängen är lite för mjuka för min smak och refrängen skulle jag tycka om ifall det känns mer kraftfull än versen.

Redigerat av punkrockdude
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-08-23 at 12:05 sa Richie76:

Bra mix och arr! Älskar vänstra gitarren i fjärran i slutet av refrängen. Har lite svårt för övergången innan refräng, upplever det som att det är otajt på något sätt.
Solot och drivet där är kanon. Gillar sångljudet. Hade personligen haft lite mer effekter på kören men det är ju jag det😅 Keep rocking slejnard🤘

Tack Richie! Bra synpunkter! Det kanske är lite otajt där du säger men har inte tänkt på det själv. Så undrar vad… basen eller kören kanske 🤔 

14 timmar sedan sa punkrockdude:

Positivt: Jag tycker att du fått till sångljudet. Det låter överlag bra och ljudbilden får ett B-.

Negativt: Trummornas (bastrumman) anslag innan första refrängen är lite för mjuka för min smak och refrängen skulle jag tycka om ifall det känns mer kraftfull än versen.

Tack för både positivt och negativ feedback. Många bra synpunkter. Jobbar ständigt på att bli bättre på både arrangemang och ljudbild så det är mycket välkommet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är bra tycker jag! 😊 Just nu är soundet med kör i refrängen lite som att kören är en kör längre bort som stöttar upp dig lite men att du är närmare. Det är ju antingen den varianten eller när kören känns närmare och mer ihop med leadsången, men antar det kanske det Richie76 menar med effekt på kören? Du är jätteduktig oavsett 🥰

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, men några negativa synpunkter ändå.

Trummorna tycker jag spelar ganska okänsligt, för mycket ibland och ganska ofta för lite. Tycker själva drivet försvinner ganska  ofta som en följd av det.

Lite för mycket reverb/delay emellanåt, t ex på gitarrerna. Ibland är för mycket lite väl långt bort.

Ovanstående är ju baserat på personlig smak, så ta det inte som att jag inte tycker att det är bra.

För allt som jag inte har nämnt (t ex gitarrspel, sång) är ju riktigt bra.

/G

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa got:

Låter bra, men några negativa synpunkter ändå.

Trummorna tycker jag spelar ganska okänsligt, för mycket ibland och ganska ofta för lite. Tycker själva drivet försvinner ganska  ofta som en följd av det.

Lite för mycket reverb/delay emellanåt, t ex på gitarrerna. Ibland är för mycket lite väl långt bort.

Ovanstående är ju baserat på personlig smak, så ta det inte som att jag inte tycker att det är bra.

För allt som jag inte har nämnt (t ex gitarrspel, sång) är ju riktigt bra.

/G

Tack got! Försökte medvetet få det lite ”annorlunda”. Ändå bra tankar och synpunkter jag tar med. 👍

2 timmar sedan sa Jonatan Lundin:

Jag gillar den tokdistade basen; den har gått in i fetväggen!

😃 Tack! Kopierade basen och satte på nån galen effekt i neural dsp Rabea. Kul att du uppmärksammade! Den är bara på refrängen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...