Jump to content
Annons
  • 0

Brusar i min røde K2


Sibbe

Fråga

Hej på er kära musikvänner. Jag tänkte att jag skulle lägga lite sång idag på en inspelning men det brusar i de låga frekvenserna och det blir ett lite metaliskt ljud. Jag använder mig av en Røde K2 mick med tillhörande mikrofonförstärkaren där det sitter ett rör i.

Min fråga är, tror ni att bruset försvinner om jag byter röret? Är det någon annan som har haft ett liknande problem och hur löste ni det?

Mvh/Sibbe

Link to comment
Dela på andra sajter

5 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Hej Slejnard och tack för svar. Min mick har sju piggar och inte tre som det är på de flesta mickar. Till røde K2 så måste man koppla via den lilla boxen (mikrofonförstärkaren) så att man konverterar till tre piggar. Det är den lilla boxen som samt försörjer micken med phantommatning.

Jag tänkte att det kunde ha något med hur jag drog elen till inspelningrummet eftersom det är mycket som dras på samma kontakt. Allt är jordat. Men jag kopplade upp min setup i ett annat rum bara för att felsöka men bruset i subbasen kvarstod.

Jag beställde ett nytt rör och får den under dagen. Får se om det löser biffen, troligtvis inte 😔.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Prova att byta ut röret. Det ska vara ett 6922 / E88CC. Angående den lilla boxen så är det en PSU som förser mikrofonen med ström men den förstärker dock inte signalen och är därmed ingen mikrofonförstärkare.

Om det inte hjälper att byta röret kan du lämna in den på Service. Kontakta i så fall Polysonic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...