Jump to content
Annons

Ny låt - lite hårdare


Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej på er.

Har hållit på med denna ett tag och börjar känna mig klar. Kom gärna med synpunkter på mix innan den mastras.

 

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för feedback, Erik! Kul att du hittar radiohead därinne. Jag hade ingen speciell referens när den kom till. Kände själv lite muse över verserna😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt bra låt! Jag hör en person som genomgår en smärtsam o långsam separation från den man älskade (älskar?).

Min erfarenhet är att de bästa låtarna kommer ur känslorna o smärtorna som uppkommer i jobbiga situationer. Man sjunger med en annan nerv!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det första jag tänker på är att jag skulle tycka om ifall virveln är starkare. Basgitarren är tydlig vilket jag tycker är bra ett vis men håller du med om att den kanske är lite för stark och täcker/döljer andra element? Sången skulle jag sänka någon dB men det är för att jag tycker om mixar där jag tycker att det låter som att sången är en del av bandet och inte något ovanpå.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan sa Pär Nord:

Harreje pöjk...åtta minuter...jag som är svårt tiktok-skadad. vi får se (lyssnade härådär dock, lät bra som fan)

Ja det låg något och skräpade där vid 8 minutersstrecket😂 Låten slutar dock vid 4.30. Kul att det lät bra där du lyssnade iallafall!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa punkrockdude:

Det första jag tänker på är att jag skulle tycka om ifall virveln är starkare. Basgitarren är tydlig vilket jag tycker är bra ett vis men håller du med om att den kanske är lite för stark och täcker/döljer andra element? Sången skulle jag sänka någon dB men det är för att jag tycker om mixar där jag tycker att det låter som att sången är en del av bandet och inte något ovanpå.

Har delat upp den i några stems och låter en duktig person ta sig an den. Märkte själv att basen var för hög och har så svårt att veta hur hög sången ska vara. Men du har nog helt rätt i att den ska sänkas. Virveln har jag inte riktigt tänkt på men ska kolla på det. Tycker att cymbalerna är för höga och lite för mycket reverb på gitarrerna, så ska fortsätta skruva. Tusen tack för feedback. Precis vad jag behövde👌

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...