Fredrik_89 Postat 2 augusti 2024 Postat 2 augusti 2024 Hej Hur löser ni det med ackordövergångar? Blir lite som ett stopp några sekunder innan gitarren spelar igen Använder Soundtrap som program
0 Sibbe Postat 2 augusti 2024 Postat 2 augusti 2024 Hur menar du att det blir ett stopp i gitarren i dina ackordövergångar? Är det när du spelar på gitarren eller händer det på din inspelade gitarr i ditt program? Jag har ingen erfarenhet av soundtrap tyvärr.
0 Fredrik_89 Postat 2 augusti 2024 Trådstartare Postat 2 augusti 2024 Jag spelar på gitarren Byter ackord men det blir tvärtyst Spelar igen på nya ackordet och det går tills det är dags att byta igen Möjligen att jag måste skifta ännu fortare mellan ackorden Tänker man kanske kan fylla ackord bytet med något annat ljud? Har bara spelat in på prov enbart med gitarren
0 slejnard Postat 2 augusti 2024 Postat 2 augusti 2024 Verkar som att du behöver öva mer. Det ska bli tyst mellan ackorden men inte för tyst eller för länge. Lagomt. Viktigt att du håller takten också.
0 Neosus Postat 2 augusti 2024 Postat 2 augusti 2024 Övning ger färdighet! Det går att byta snabbt nog att det knappt blir någon pause! Träning som sagt! 👍
0 Sibbe Postat 4 augusti 2024 Postat 4 augusti 2024 Precis. När du övar så är det bra att du spela dina ackord i ett lägre bpm. När du känner att det flyter på så är det bara att öka tempot. Det är bättre att du sätter dina ackorden i dina byten än att det ska gå fort. Lycka till!
0 Fredrik_89 Postat 4 augusti 2024 Trådstartare Postat 4 augusti 2024 32 minuter sedan sa sibbe: Precis. När du övar så är det bra att du spela dina ackord i ett lägre bpm. När du känner att det flyter på så är det bara att öka tempot. Det är bättre att du sätter dina ackorden i dina byten än att det ska gå fort. Lycka till! Jag kör ändå sakta ca 90 bpm Men låter bättre och bättre hela tiden
Fråga
Fredrik_89
Hej
Hur löser ni det med ackordövergångar?
Blir lite som ett stopp några sekunder innan gitarren spelar igen
Använder Soundtrap som program
6 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.