Jump to content
Annons

When one door opens - extended version


Recommended Posts

Annons

Bra låt! 🎶 Konstiga klipp här å där efter en stund som att låten hakat upp sig, och mer variation vore önskvärt. Hur tänkte du med dessa loopar som dessutom hoppar i otakt? 

Ljudet lite burkigt och instängt. Vet inte om det är nån bas? Hör den inte. Gitarrerna behöver mer luft och mindre bas. Vad vill du ha feedback på? Bra om du skriver det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedback. I del 1 tycker jag att komp gitarren och trummor passade bra ihop så ingen bas i denna låt. Då kunde jag lägga mer bas på solo gitarren istället och lägga den mer i bakgrunden för mer djup. Jag håller med dig del 2 är inte bra får spela bättre på nästa låt var alldeles för inne på att göra 2 stämmig melodi där ja det blev riktigt uselt. Svårt att säga vilken feedback jag vill ha har ju ingen större kunskap om mixning men ska försöka bli bättre på det. Har tinnitus så är väldigt känslig för diskant så mina mixar blir nog lite dova för det.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Gillar sävliga låtar som är lite vemodiga, så tycker du är på gång här. Gillar kompgitarrerna bäst. Känns inte helt komplett men att det kan bli jättebra om du får någon som lägger sång på och fortsätter jobba med mix/arr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...