Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej på Er!

Jobbat på en låt ett tag, känns som den börjar bli redo för offentlighetens ljus - kul att höra vad Ni tycker om låt och mix!

Texten ligger längst ner!

 

Text & Musik Henric Svensson 202406

 

Vill du kan du törs du

Får du dela dina drömmar

Vill du kan du törs du

Får du syna dina sömmar

 

I livets lotteri

Finns ingen extra chans

Snurra på lyckans hjul

När stjärnorna står rätt

Blir det lätt på alla sätt

Du hittar din hjärter dam

Din patiens går inte ut

Blanda din lek igen

Snurra igen på lyckans hjul

Du hittar din hjärter dam

 

Vill du kan du törs du

Får det hjärtat ditt att ömma

Vill du kan du törs du

Du får hålla dina tömmar

 

I livets lotteri

Finns ingen extra chans

Snurra på lyckans hjul

När stjärnorna står rätt

Blir det lätt på alla sätt

Du hittar din hjärter dam

Din patiens går inte ut

Blanda din lek igen

Snurra igen på lyckans hjul

Du hittar din hjärter dam

 

I livets lotteri

Finns ingen extra chans

Snurra på lyckans hjul

När stjärnorna står rätt

Blir det lätt på alla sätt

Du hittar din hjärter dam

Din patiens går inte ut

Blanda din lek igen

Snurra igen på lyckans hjul

Du hittar din hjärter dam

 

Din patiens går inte ut

Blanda din lek igen

Snurra igen på lyckans hjul

Du hittar din hjärter dam

Din patiens går inte ut

Blanda din lek igen

Snurra igen på lyckans hjul

Du hittar din hjärter dam

Redigerat av Henric Svensson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skönt groove, bra variation mellan vers/refräng/gitarrsolo. Bra jobbat.

Är det avsiktligt att sången ska ligga något efter i refrängen? Eller borde stavelserna ligga lite mer ”på slagen”, komma något tidigare?

Det enda jag direkt saknar som jag tror skulle lyfta låten ytterligare är någon stämsång, framför allt på refrängen. Särskilt en kvinnlig stämsång tror jag skulle kunna ge fin bredd och kontrast, kanske från refräng 2 och framåt. Kanske på varannan refrängrad, de ord du vill betona, exvis ”livets lotteri”, ”lyckans hjul”, ”du hittar din hjärter dam” (särskilt på den skulle det vara effektfullt med en dam som sjunger stämman 😉 )

Är det svårt att ordna skulle du kunna lägga en enkel stämma själv, behöver inte vara nåt märkvärdigt, nästan så att en pedalton strax ovanför melodin skulle räcka.

Kanske att jag skulle vilja ha med din gitarr på ”slutjam”-bit-outrot också. Eller ett litet keyboard/Hammond-solo?

Mixen uttalar jag mig inte om, är ren novis när det gäller inspelningsteknik. 

Men, en upplyftande, svängig låt som lätt fastnar. Kommer följa dig på Spotify 😀

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mixen är bra i mina öron. Du spelar kanon! (oftast som vanligt). Tycker inte sången hänger med riktigt; om det är ljudet eller något annat vet jag ej. Svår betygsättning, men jag förklarar: 5:a för kompet och trea för sången. (av 5 möjliga) Svårt att sätta fingret på, men sången kanske tycks lite fram-jammad och kanske behöver lite mer jobb bakom sig? Du kanske ska försöka en annan sångstil för det är lite typisk "Henric Svensson-sång" som liknar din vanliga stil. 

Jag gillar låten!

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra, helt ok låt. Du spelar och sjunger bra.

Ska man kritisera något så tycker jag att sången låter lite väl kontrollerad, nästan som om du sjunger refrängen en gång och sedan använder en kopia nästa gång refrängen dyker upp. Resten av instrumenten spelar ganska fritt, tror att det skulle fungera bra att låta sången släppa loss lite mer.

Men det är bara en liten detalj, det låter som sagt bra.

/G

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En väldigt bra låt som vanligt. Instrumenten sitter som ett smäck.

Jag reagerar lite som några andra här ovan på sången. Speciellt på refrängen upplever jag att tajmingen inte riktigt sitter. Vissa ord verkar inte ligga på det notslag de ska göra; de ligger liiiite efter. Kanske har du för många ord i refrängen så den blir extra svårsjungen? 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går emot alla här (hehe..) och säger att sången sitter som den ska. Det är lite Henrics kännetecken att sjunga lite mer laidback tycker jag iallafall. Skulle bli helkonstigt och stressigt om alla orden satt precis där dom ska sitta... 

Bra jobbat! 

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...