Jump to content
Annons

One - rå mix för sång någon som vill testa sjunga


Recommended Posts

Annons

Jag tycker att kompet och det ljusa "riffet?" kolliderar lite. Det kanske går att lägga en simplare grund i kompet då det ljusa riffet kommer. Men detta låter som en bra grogrund till en tung låt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gillar tyngden och ”melodin”. Som trummis skulle jag vilja ha lite mer variation i trummorna. Gärna lite mer rytmiska markeringar som dubbla bastrummor kan ligga med på. Exempel (utifrån melodislingan ”na-nanananananana…”), där skulle jag vilja att kompgitarr ligger med på ”ga-gagagagagaga…” och bastrumman följer i samma rytm. Kanske efter någon vända, för dynamik och variation. 

Tycker det är tungt, svängigt och medryckande. Blir jamsugen 😄 

Redigerat av Jmburenkonstomusik
felaktig autokorr
Link to comment
Dela på andra sajter

Flizzaff bra idé less kan ju vara more ska kolla på det.

JMkonstomusik tackar för alla ideér. Du har rätt om baskaggen den är helt off behöver dubbla kaggar för att få rätt tyngd också. C-B-C skulle behöva nyanseras bättre men behöver en riktig trummis för det kan ej sitta med ezdrummer o programmera det själv kanske är du sugen att testa på låten. Har en ny förlängd version på gång o den behöver verkligen en trummis.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara roligt, men har tyvärr inga inspelningsmöjligheter hemma mer än mobil 😄 . Men är det bara själva kompidén du är ute efter kan jag spela in en slask till ditt gitarr/bas-spår vid tillfälle. Är dock mer rocktrummis än metal, så förvänta dig inga Portnoy-trummor 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok jag får väl försöka med editering i ezd inget jag ser fram emot men skaffa inspelnings grejor ändå 😉 Metal är inget jag spelar i vanliga fall men kul att testa ändå 🙂

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar. Arrangemang för sång går ju ordna men inte med mig vid micken. Har ett nytt arr som är på gång. Alla mina uppladdningar kallar jag låt idèer istället för instrumentala.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Giber ändrade titeln till One - nytt arrangemang
  • Giber ändrade titeln till One - rå mix för sång någon som vill testa sjunga

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...