Jump to content
Annons

Överföra audiofiler från roland vs1680 till FL studio


Recommended Posts

Hej, jag gör ett försök till. 4 år har gått och problemet är detsamma. Vill överföra audiospår från roland vs1680.  Synken om jag använder ett externt ljudkort med midi, funkade dåligt.  Det går att skicka ut 8 spår samtidigt från Roland.. Om jag skaffar ett ljudkort med 8 in och usb till pc. Kommer FL då att klarar att ta emot så mycket samtidig information?  Eller kan så mycket info överföras via spdif om jag har ett ljudkort med spdif in och usb ut (om det ens finns ett sånt)

Finns det nåt fiffigt sätt, om jag måste spela över varje kanal separat, så filerna verkligen hamnar i synk.? Kan man göra någon sorts digital markering som startpunkt? När jag sätter FL studio i inspelningsläge och att den ska starta vid ljud in, så händer inget. Gäller det bara midi in? 

Och Om jag hittar något externt ljudkort med många ingångar, kommer ljudet då att separeras om det skickas via usb ut eller kommer det bara bli en sörja av allt ljud till en kanal i fl?

Så trist när man gärna vill flytta in i pc´n, men gärna vill få med allt gammalt som ligger i portan. 

Hojta till om du vet någon bra lösning, eller till och med halvbra. 

Krångligheten ska INTE få segra över kreativitetens fladdriga närvaro. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...