Jump to content
Annons

Yo, VV betygsätt min färsk låt: Sweet Nougat Bar 43g 808BS (electro uplifting chillhop instrumental) Emedee DISCLAIMER: Lyssna inte om det är inte eran stil, tack!!!

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej. Snälla sig mig vad är era tankar. Tack!

Redigerat av emedees
Glömde lönken
  • 2 veckor senare...
Annons
Postat
5 timmar sedan sa Flizzaff:

Du kanske utger låten för att vara instrumental men det håller inte; sång saknas.

@Flizzaff men snällllllaaaa Flizzaff, det står ju att det är instrumental i titeln och inte en sång, det finns ingen label som heter "instrumentalfeedback". Hoppar in med en annan tråd med en sång collab isf. Tack!☀️

• 4 månader senare...
Postat

Har även en video!!!!!

PS. Var glad som jätten när jag åkte denna flyget. Ni kommer inte ens fatta varför ;)))))

Postat

Tycker att det låter bra! Snygg mix och form. Snyggt arpeggio!

En sak störde jag mig lite på och det är att basen är i en annan tonart än main-arpeggiot. Jag upplevde att det skär sig lite. Även pad:en i bakgrunden har lite utom-ackordliga toner. Inte ett problem om man gillar det så klart. Det finns inga regler i musik egentligen.

Men själva arpeggiot går i E dur, så basen "borde" spela någon av dessa toner: E, F#, G#, A, B, C#, D#.

Det jag tycker skär sig mest är tredje tonen där basen spelar ett F. Även fjärde tonen hör inte hemma i E dur, hör dock inte vilket ton det är. Andra tonen G# låter ostämd, har du detunat den?

Som sagt, det finns inga regler och gillar du hur det låter så skall du ju självklart ha det så. Men jag skulle ändå  provat lite andra bastoner och välja bland de i E dur skalan, bara för att höra hur det låter. Sen skulle jag dragit ner på eventuella pitch effekter på basljudet. Det kanske är så att du gillar det bättre hur det lät från början, men då har du provat i alla fall.

Bra jobbat hur som helst! 🙂

• Gilla 1
Postat
On 2024-11-02 at 16:19 sa ostfisk:

Tycker att det låter bra! Snygg mix och form. Snyggt arpeggio!

En sak störde jag mig lite på och det är att basen är i en annan tonart än main-arpeggiot. Jag upplevde att det skär sig lite. Även pad:en i bakgrunden har lite utom-ackordliga toner. Inte ett problem om man gillar det så klart. Det finns inga regler i musik egentligen.

Men själva arpeggiot går i E dur, så basen "borde" spela någon av dessa toner: E, F#, G#, A, B, C#, D#.

Det jag tycker skär sig mest är tredje tonen där basen spelar ett F. Även fjärde tonen hör inte hemma i E dur, hör dock inte vilket ton det är. Andra tonen G# låter ostämd, har du detunat den?

Som sagt, det finns inga regler och gillar du hur det låter så skall du ju självklart ha det så. Men jag skulle ändå  provat lite andra bastoner och välja bland de i E dur skalan, bara för att höra hur det låter. Sen skulle jag dragit ner på eventuella pitch effekter på basljudet. Det kanske är så att du gillar det bättre hur det lät från början, men då har du provat i alla fall.

Bra jobbat hur som helst! 🙂

Ses över.tack

.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.