Jump to content
Annons
  • 0

Koppla ihop ett karaoke-set


Mr. Math

Fråga

Tjena, 

Jag planerar att bygga ihop ett karaokeset som en bröllopspresent till min bror. Jag har snöat in mig på Flamma FV01 som verkar riktigt grym i sammanhanget. Till detta tänkte jag köpa det här mikrofon-setet. Jag är bara lite förvirrad över hur jag ska koppla detta vidare. Jag kikade lite i Thomanns PA-avdelning på framförallt aktiva och passiva högtalare. Karaokesetet är tänkt för hemmamiljö så det behövs inga massiva högtalare direkt. 

Mina initiala frågor är egentligen följande: 

Kommer jag kunna koppla mikrofon-receivern direkt till en passiv högtalare eller behöver jag en aktiv?

Om det räcker med en passiv högtalare, skulle jag klara mig på Fun Generation PL 108 P?

Om det behövs en aktiv, skulle jag klara mig på Fun Generation BP 108 A? Alternativt the box pro Achat 104 A?

Eller ska jag köpa en monitor istället? Jag har aldrig förstått syftet med monitorer, mer än att de står längst fram på scenen för att sångaren ska höra sin röst. 

För kännedom tänker jag att jag kopplar mikrofonreceivern in till Flamma och sen från Flamma till högtalaren. För jag antar att det är så det får bli?

Tacksam om ni har möjlighet att hjälpa mig i denna röriga djungel av produkter som ska kopplas ihop...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0

Han har sedan innan en hemmagjord setup där han har massvis med karaokelåtar på datorn kopplad till TV och högtalare, och mikrofoner kopplade till en gitarrförstärkare. 

Nackdelen med såna där kareokemaskiner är att reverb och eko verkligen är patetiskt dåliga, tänkte att jag skulle försöka uppnå premium-kvalitet med detta. 

Jag slog till på mina primära produkter iaf, får se hur det går!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...