Danny Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Har TC Native Bundle och har lag en sidecahiner på kanalen med bastrumman, och compressor/deesser på kanalen med basen. Jag lyckas dock inte aktivera key input på compressorn, det hände ringet när jag trycker på den. Är det något jag missat?
kyaal Postat 4 maj 2005 Postat 4 maj 2005 Har TC Native Bundle och har lag en sidecahiner på kanalen med bastrumman, och compressor/deesser på kanalen med basen. Jag lyckas dock inte aktivera key input på compressorn, det hände ringet när jag trycker på den. Är det något jag missat? jag misstänker att du har v3.0? och key input är liksom avmarkerad? samma problem för mig då jag försökte.. du får helt enkelt testa med 3.1 istället.
Chriskooh Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 Såg följande tips i en tråd: "Jag har TC Native paketet och om jag vill göra det du frågar om så lägger jag SideChainer på kicken och Comp DeEss på basen och aktiverar Key Input samt justerar attack/release/threshold/ratio till önskat resultat. Nackdelen med TC är att det bara finns tillgång till två Key Input så man kan bara köra med två uppsättningar" Så jag öppnade mitt cubase sx 2 la sidechainern på kicken å Comp DeEss på basen. Men det går inte att aktivera key inputen. Har ingen manual heller så jag står handfallen. Vad göra?
Lundin Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 (redigerat) Du måste klicka på "thru-knappen" i sidechainern för att få signalen skickad till kompressorn. ( Sidechainer-pluggen måste alltså ligga på den kanal som ska styra kompressorn ) Notera: Har slagit ihop två trådar med samma innehåll Redigerat 16 maj 2005 av demoniqus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.