Giber Postat 3 juni Postat 3 juni Titel lånad från Gary Moore som är en av mina favorit gitarrister. Still got the blues.mp3
Flizzaff Postat 3 juni Postat 3 juni Riffet och soloslingorna kolliderar. Det vore bra att dra ner på riffet då sologrejjerna kommer; eljest en ganska saftig bluesrocklåt. Vore kul att höra en komplett version och t.ex. med sång. Jag tycker att det luktar en fyra av fem i betyget.
Giber Postat 4 juni Trådstartare Postat 4 juni Tackar Flizzaff mycket uppskattat. Du har rätt det grötar ihop sig när solot börjar. Har en Gibson i vänster kanal och en Ibanez i höger kanal + olika pedaler för varje kanal för att få bredd på ljudet. Lyckas inte riktigt med det då vissa toner/frekvenser krockar och hamnar i mitten av mixen. Mitt kunnande för mixande är begränsat så denna är svår mixad för mig. Komplett låt arrangemang med sång låter lockande men har tyvärr ingen vidare sångröst. Låtarna jag laddat upp här är egentligen mer låt idéer istället för instrumental rock.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.