Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har skaffat Logic Express 7 idag men fattar noll. Först är det åtta audiokanaler överst och det är ju inga konstigheter. Sen står det inst 1-8, vad är det? Sen är det 16 bilder på instrument, vad är det? När jag markerar t ex Grand Piano och spelar på mitt keyboard så får Logic in signalen men jag får inget ljud. Hur gör man? Och varför kommer det upp så många kanaler från början?

Annons
Postat

inst 1-8 är för audio instruments : synthar/exs24/dvs de mjukvaruinstrument du har installerat (i au format)

midi kanaler är för att skicka till en extern midiburk.

varför? därför. 😉 Logic är "sån" lite ill-logisk i sitt sätt.

se gärna till att uppdatera till 7.1

Postat (redigerat)

På sida 70 i manualen förklaras det hur du aktiverar och använder mjukvaruinstrument.

Redigerat av Pluffo
  • 3 veckor senare...
Postat

Jag livar upp tråden igen med en ny MIDI fråga.

Jag uppgraderte til L 7.1 och allt fungerade ett tag ...

Men så plötsligt fick jag ingen respons från USB Midiman keyboardet.

Starter jag Garage band får jag signal in men inte i Logic (någon info om detta på sid 70 i manualen hittar jag inte)

/C

Postat
Jag livar upp tråden igen med en ny MIDI fråga.

Jag uppgraderte til L 7.1 och allt fungerade ett tag ...

Men så plötsligt fick jag ingen respons från USB Midiman keyboardet.

Starter jag Garage band får jag signal in men inte i Logic (någon info om detta på sid 70 i manualen hittar jag inte)

/C

Så är det för mig också ibland, oftast när iPoden är inkopplad. Jag brukar stänga av keyboarden då och sätta på den igen på direkten och då funkar det utmärkt igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.