slejnard Postat 20 maj Postat 20 maj Apropå alla krigsgrisar så blev jag sugen på att göra en Cover av Black Sabbaths episka låt War Pigs. jag är verkligen trött på krig och elände. Hoppet om fred lever dock! Vad tycker ni om mix och framförande? Försökte hålla det lite strikt men ändå jammigt. 3
VayzeriA Postat 21 maj Postat 21 maj Klockrent! Bra röst! Jag gillar B.S skarpt och du gör en schysst cover. Skulle gärna höra mer covers. 😄 Är det trumloopar/EZdrummer du använder? 1
slejnard Postat 21 maj Trådstartare Postat 21 maj 11 timmar sedan sa vayzeria: Klockrent! Bra röst! Jag gillar B.S skarpt och du gör en schysst cover. Skulle gärna höra mer covers. 😄 Är det trumloopar/EZdrummer du använder? Tack så mycket Vayzeria. Ett av mina favvoband sen ungdomen. Hittade en trumfil på nätet som jag använde. 1
got Postat 21 maj Postat 21 maj Riktigt bra, svårt att hitta något som skulle kunna bli bättre. Roligt med en låt man gillade en gång i tiden och nu en ny version som nästan låter bättre än originalet. /g 1 1
VayzeriA Postat 22 maj Postat 22 maj 13 timmar sedan sa slejnard: Tack så mycket Vayzeria. Ett av mina favvoband sen ungdomen. Hittade en trumfil på nätet som jag använde. Passade rätt bra ihop med övriga. Bra spelat och mixat. Blev sugen på att göra egen cover av Paranoid. Gjorde det för många år sedan... Lät skit. Få se om man blivit bättre på det ena och det andra 🤪😄🙄 1
slejnard Postat 22 maj Trådstartare Postat 22 maj 15 timmar sedan sa got: Riktigt bra, svårt att hitta något som skulle kunna bli bättre. Roligt med en låt man gillade en gång i tiden och nu en ny version som nästan låter bättre än originalet. /g Tack för det got! Vad roligt att höra ❤️😊. Sporrar mig att fortsätta 👍
slejnard Postat 22 maj Trådstartare Postat 22 maj 5 timmar sedan sa vayzeria: Passade rätt bra ihop med övriga. Bra spelat och mixat. Blev sugen på att göra egen cover av Paranoid. Gjorde det för många år sedan... Lät skit. Få se om man blivit bättre på det ena och det andra 🤪😄🙄 Bara fortsätta tills du känner dig nöjd själv. Man utvecklas så länge man skapar och håller igång. 1
slejnard Postat 24 maj Trådstartare Postat 24 maj On 2024-05-23 at 08:50 sa -k9-: Saknar ord. 11 av 5 från mig. Wow. Ord och inga visor. Stort tack k9. Att få en 11 ska jag rama in! 🤩
Jonatan Lundin Postat 26 maj Postat 26 maj Oj, fasen vad bra. Detta skulle kunna ha varit inspelat i Rockfield (farm) studios. Gitarrspelet andas ett 70-tal som man inte här ofta nuförtiden. Är du släkt med Tony månntro 😋. Du har någon effekt/dist på sången som bygger upp energi i lowend, som jag inte riktigt gillar. Det blir en duplicering av något slag. 1
slejnard Postat 26 maj Trådstartare Postat 26 maj Tackar 🙏🏻 Jonatan! Roligt att höra! Toni Iommi inspirerade mig mycket då jag var yngre då BS riff var relativt lätta att lära sig. Kämpade mycket med Paranoid dock! Sången har två svaga dubbar. Kanske nån av de som spökar. Svårt säga. Kan vara nån felanvänd kompressor också. Hmmm 🤔
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.