Henric Svensson Postat 19 maj Postat 19 maj (redigerat) Hej på Er! Senaste ljudexperimentet från mej fick titeln För att det är soligt Lite halvjazzigt med svensk text. Fortsätter att botanisera bland Universal Audios pluggbibliotek där det finns mycket kul t ex en Gallien-Krueger basförstärkare med det rätta growlet… För att det är soligt Text & Musik Henric Svensson 202405 Försiktigt Varsamt Trevande Mjukt Omsorgsfullt Aktsamt Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill Melodifestivalen den struntar jag i Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill En liten trudelutt för att det är soligt roligt En vacker melodi vi tar det ganska varligt farligt En rolig trudelutt för att det är soligt roligt Omtänksamt Noga Varligt Försynt Avvaktande Förutseende Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill Melodifestivalen den struntar jag i Jag lirar jazz för att jag kan och jag vill En liten trudelutt för att det är soligt roligt En vacker melodi vi tar det ganska varligt farligt En rolig trudelutt för att det är soligt roligt Redigerat 19 maj av Henric Svensson 1
Richie76 Postat 24 maj Postat 24 maj Du ska fanimej lira jazz för att du kan och du vill! Lyssnade på denna i lurarna när jag gick på kvällen med hunden i sommarvärmen några gånger. Väldigt trevligt, även om det inte är något jag lyssnar på i vanliga fall. Pianot som ligger är ju fantastiskt. Ljudbilden klockren och sammantaget det bästa jag hört från dig. Det enda jag inte riktigt gillar är ljudet efter refrängen som blir väldigt tydligt alldeles i slutet. Låter lite som ett sommarlovsprogram på 80-talet där några ufon flyger iväg, i mina öron. Men det ska du såklart skita i och göra din grej. Kul att höra dina låtar, Henric!
slejnard Postat 25 maj Postat 25 maj Håller med Richie att det är kul höra dina låtar! Bra jobbat som vanligt. 👍
Henric Svensson Postat 25 maj Trådstartare Postat 25 maj 9 timmar sedan sa Richie76: Du ska fanimej lira jazz för att du kan och du vill! Lyssnade på denna i lurarna när jag gick på kvällen med hunden i sommarvärmen några gånger. Väldigt trevligt, även om det inte är något jag lyssnar på i vanliga fall. Pianot som ligger är ju fantastiskt. Ljudbilden klockren och sammantaget det bästa jag hört från dig. Det enda jag inte riktigt gillar är ljudet efter refrängen som blir väldigt tydligt alldeles i slutet. Låter lite som ett sommarlovsprogram på 80-talet där några ufon flyger iväg, i mina öron. Men det ska du såklart skita i och göra din grej. Kul att höra dina låtar, Henric! -Tackar ödmjukast @Richie76 -Det är kul att experimentera!
Henric Svensson Postat 25 maj Trådstartare Postat 25 maj 58 minuter sedan sa slejnard: Håller med Richie att det är kul höra dina låtar! Bra jobbat som vanligt. 👍 -Tack @slejnard -Värmer i spelmanshjärtat!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.