Henric Svensson Postat 2 maj Postat 2 maj (redigerat) Hej på Er! Gjort klart en låt - blev en sorglig melodi denna gången som fick titeln Är det här jag kliver av Undrar vad Ni tycker om ljudet på detta alster? Lägger texten längst ner som vanligt! Är det här jag kliver av Text & Musik Henric Svensson 202404 Livet rusar på i ur och i skur Jag är lycklig nu jag har haft tur Allt som nu har hänt i moll och i dur Har en mening klart Men jag vet inte hur Nästa hållplats är fem minuter bort Ska jag åka med eller är det här jag kliver av Livet ger oss bara svåra val Tänk efter först och ta sen din chans För i morgon är en annan dag Allt som hänt går ej att ändra på Mitt nästa tåg har redan rullat in Ska jag hoppa på eller är det här jag stannar kvar Jag vill inte gå för jag vill stanna kvar Jag vill inte gå för jag vill stanna kvar Jag vill inte gå för jag vill stanna kvar Jag vill inte gå för jag vill stanna kvar Livet rullar på i vått och i torrt Dagar går och blir snabbt till år Jag minns det knappt min ungdoms vår Nu är hösten här med gråa hår Mitt nästa tåg har redan rullat in Ska jag åka med eller är det här jag stannar kvar Nästa hållplats är fem minuter bort Ska jag åka med eller är det här jag kliver av Redigerat 4 maj av Henric Svensson
Henric Svensson Postat 2 maj Trådstartare Postat 2 maj 2 minuter sedan sa Flizzaff: Ja, för bra ljud i mina öron. 5 av 5 i betyget för den låten. -Tack för det, kul att du gillar låten! 🤓
glenna Postat 3 maj Postat 3 maj Gillar texten, den välkomnar till eftertanke! (Där jag är i livet börjar också mörka texter hamna på notbladen.)🙂 Bra låt och ljud! Min enda kommentar: Basen - som är bra spelad och bygger låten - skulle jag låtit vara mindre dominerad under sången för att sedan skapa dynamik i låten vid mellanspelen, den tar lite för mycket energi från texten.
Henric Svensson Postat 3 maj Trådstartare Postat 3 maj 7 timmar sedan sa glenna: Gillar texten, den välkomnar till eftertanke! (Där jag är i livet börjar också mörka texter hamna på notbladen.)🙂 Bra låt och ljud! Min enda kommentar: Basen - som är bra spelad och bygger låten - skulle jag låtit vara mindre dominerad under sången för att sedan skapa dynamik i låten vid mellanspelen, den tar lite för mycket energi från texten. -Kul att du gillar låten och ljudet! -Angående basen, tycker jag fick till en gössig basgång - kanske ändrar åsikt när jag fått lite perspektiv på låten! 🤓
Jonatan Lundin Postat 4 maj Postat 4 maj Jag tycker ljudbilden överlag är väldigt bra. Bra låt! Jag reagerar dock på att sången inte verkar vara panorerad i C, utan typ L15. Jag tycker mig vidare höra det hål som uppstår om man tar bort för mycket mid i en M/S-konfiguration (vilket kanske kan förklara att sången inte låter centrerad). Måhända har du en sångeffekt (dubbler, reverb, delay) där du tar bort mid-delen? Är denna effekt kanske lite panorerad åt vänster? Eller, kanske har du dubblerat sångspåret, lagt det enda några 10-12 ms efter och kapat lite i mid-delen? Hör någon annan detta, eller är det jag som har klivit av på den tidigare hållplatsen? 1
Henric Svensson Postat 4 maj Trådstartare Postat 4 maj 9 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Jag tycker ljudbilden överlag är väldigt bra. Bra låt! Jag reagerar dock på att sången inte verkar vara panorerad i C, utan typ L15. Jag tycker mig vidare höra det hål som uppstår om man tar bort för mycket mid i en M/S-konfiguration (vilket kanske kan förklara att sången inte låter centrerad). Måhända har du en sångeffekt (dubbler, reverb, delay) där du tar bort mid-delen? Är denna effekt kanske lite panorerad åt vänster? Eller, kanske har du dubblerat sångspåret, lagt det enda några 10-12 ms efter och kapat lite i mid-delen? Hör någon annan detta, eller är det jag som har klivit av på den tidigare hållplatsen? - Tack för din kommentar, kul att du gillar låten! -Kan inte höra det du hör! -Jag har även varit inne i projektet och kollat så att jag inte oavsiktligen har råkat komma åt någon panorering! -I mina öron låter sången centrerad!
Bream Postat 5 maj Postat 5 maj Bra låt, med intressant text! Jag har faktiskt också en känsla av att sången hörs en aning till vänster...
Henric Svensson Postat 12 maj Trådstartare Postat 12 maj On 2024-05-05 at 23:39 sa Bream: Bra låt, med intressant text! Jag har faktiskt också en känsla av att sången hörs en aning till vänster... -Som jag skrev tidigare, inget jag reagerar på, eller kan höra! -Tack för din kommentar!
Fidden Postat 12 maj Postat 12 maj Låter bra detta. Vet inte riktigt varför, men jag får lite Phil Collins-vibbar. Tror det kan vara introt/mellanspelet/slutet som påminner lite om nåt 🙂 Tycker mixen låter bra i mina högtalare. Känns även genomarbetat sett till alla instrument. Har inget direkt att anmärka på, mer än att det nog hade gått att skapa större kontraster för att greppa tag i lyssnaren hela vägen. Det är liiite copy/paste-känsla på arret. Men som sagt, bra jobbat!
Richie76 Postat 14 maj Postat 14 maj Bra text och väl genomfört som vanligt. Gillar framförallt gitarrspelet på ”jag vill inte gå för jag vill stanna kvar” delen. Det enda jag anmärker på att jag tycker det lite svårt att höra vad som är brygga och refräng men det spelar kanske inte så stor roll.
got Postat 15 maj Postat 15 maj Sång och bas är riktigt bra. Tycker dock helheten dras ner lite av rytm-och keyboards som låter lite enahanda och livlösa. Men I det stora hela så är det mycket bra. /g
Henric Svensson Postat 15 maj Trådstartare Postat 15 maj 18 timmar sedan sa Richie76: Bra text och väl genomfört som vanligt. Gillar framförallt gitarrspelet på ”jag vill inte gå för jag vill stanna kvar” delen. Det enda jag anmärker på att jag tycker det lite svårt att höra vad som är brygga och refräng men det spelar kanske inte så stor roll. -Tack! Kul att du gillar gitarrliret! -Låten blev sorgsen, uppbyggd på tre olika delar - beror nog på texten, är ju ingen refränglåt på det viset!
Henric Svensson Postat 15 maj Trådstartare Postat 15 maj 25 minuter sedan sa got: Sång och bas är riktigt bra. Tycker dock helheten dras ner lite av rytm-och keyboards som låter lite enahanda och livlösa. Men I det stora hela så är det mycket bra. /g -Tack! Är ganska ny i Logic Pro X, använde en trumloop som jag tyckte lät ball - nackdelen med att använda loopar är ju just att det kan bli lite enahanda - tycker ändå att det passar med lite elektroniska trummor på denna! -Har bara lagt ett Fender Rhodes som grund, tog ut svängarna med gitarren istället!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.