Producenten10 Postat 24 april Postat 24 april (redigerat) Tack ni som svarat 🙂 Låten släpps officiellt på fredag den 3e maj. Så plockade bort den härifrån. Redigerat 26 april av Producenten10 Låtsläpp
slejnard Postat 24 april Postat 24 april Inget fel på melodin. Kanske lite enformig. När allt är igång tycker jag att mixen pumpar lite för mycket. Basen kanske spelar aningen för djupt. Lyssnar i lurar.
Producenten10 Postat 24 april Trådstartare Postat 24 april 3 minuter sedan sa slejnard: Inget fel på melodin. Kanske lite enformig. När allt är igång tycker jag att mixen pumpar lite för mycket. Basen kanske spelar aningen för djupt. Lyssnar i lurar. Enformig som att den kommer lite för många gånger? Eller att jag ska byta ut lite toner till "andra droppet"? Ja det är sjukt mycket sidechain på melodin. Kanske ska sänka den lite. Tack för svar 🙂
slejnard Postat 24 april Postat 24 april Enformig så tillvida att den saknar lite variation i ackorden mellan vers och refräng. Kanske går att jobba lite mer med dynamiken. Ja dämpa sidechain så blir det bättre tror jag. 👍 1
Fidden Postat 25 april Postat 25 april Ja minska side chainen lite på sången och ganska mycket på leadsynthen, så blir det nog bra. Sitter nog med ännu sämre lurar för tillfället, så jag kan inte bidra med mer än så 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.