Henric Svensson Postat 10 april Postat 10 april (redigerat) Hej på Er! Är inne på sjunde och sista semesterveckan - har hunnit med 4 veckor på Bali i Indonesien också! Skönt att vara hemma igen, rökt korv, mjölk och lössnus sitter fint när man kommer hem - och såklart musik! Det börjar kännas lite lagom ångestladdat att börja i gruvan igen... Rotade i det oerhört generösa loopbiblioteket i Logic Pro X och satte ihop ett alster som fick titeln Vi springer i ett hjul Brukar ju hålla till på Blues - Rock - Jazz- kanten, men denna gången blev det en liten avstickare! Undrar såklart vad Ni tycker om mixen! Vi springer i ett hjul Text & Musik Henric Svensson 202404 Våren var här och hälsa på En dag eller två Nu är allt som vanligt igen Regnet slår mot min ruta Verkligheten smyger sej på Säg den lycka som varar Snart dags att börja knega igen Vi springer i ett hjul Som hamstern i sin bur Vi springer i ett hjul Vi springer i ett hjul Som hamstern i sin bur Som hamstern i sin bur Vi springer i ett hjul Regnet slår mot min ruta Verkligheten smyger sej på Säg den lycka som varar Snart dags att börja knega igen Snart dags att börja knega igen Säg den lycka som varar Verkligheten smyger sej på Snart dags att börja knega igen Vi springer i ett hjul Som hamstern i sin bur Vi springer i ett hjul Vi springer i ett hjul Som hamstern i sin bur Som hamstern i sin bur Vi springer i ett hjul Vi springer i ett hjul Redigerat 10 april av Henric Svensson
Flizzaff Postat 10 april Postat 10 april Jag vill höra tydligare sång & rap men trots så blir detta en femma av fem i betyget. 1
Henric Svensson Postat 11 april Trådstartare Postat 11 april 13 timmar sedan sa Flizzaff: Jag vill höra tydligare sång & rap men trots så blir detta en femma av fem i betyget. -Tack Flizzaff!
Henric Svensson Postat 12 april Trådstartare Postat 12 april -Varit inne och petat, roligt att prova lite nya grejor!
Richie76 Postat 13 april Postat 13 april Som vanligt finns det inget att anmärka på i ljudbilden enligt mig. Gillar verkligen syntharna på verserna. Personligen tycker jag det blev lite väl mycket distorsion på sången i verserna. Hoppas du hade det fint på Bali🤩 1
Henric Svensson Postat 13 april Trådstartare Postat 13 april 8 minuter sedan sa Richie76: Som vanligt finns det inget att anmärka på i ljudbilden enligt mig. Gillar verkligen syntharna på verserna. Personligen tycker jag det blev lite väl mycket distorsion på sången i verserna. Hoppas du hade det fint på Bali🤩 -Håller med dej å ena sidan, dessutom en utmaning att få fram texten! -Å andra sidan har jag varit inne på Soundcloud och lyssnat på en del hiphop/rap och ungdomarna är kreativa måste jag säga! Distortion på röster är vanligt förekommande! -Detta projektet var lätt att sätta ihop, har bara spelat in en slapbas och använt min röst, resten är loopar från Logic - känns nästan lite fuskigt! -Sen var det en utmaning att mixa ihop, det är nyttigt att lämna komfortzonen! Första försöket lät skit när jag lyssnade i bilen… -Bali var kanon!
Richie76 Postat 13 april Postat 13 april Huvudsaken att du är nöjd själv. Gillar ändå kontrasten mellan sångljuden, blir väldigt tydligt. Håller med om fuskkänslan med loopar. Har lagt en beatloop på en låt jag jobbar med och känns både och. Ibland springer man ju på något ljud som man själv aldrig kunnat framställa lika bra och då är det väl bara kanon att det finns att tillgå. Tycker man kan få inspiration också av att lyssna på olika samplingar och loopar. Kul att testa nya genrer, är i precis samma fas🙂
Henric Svensson Postat 13 april Trådstartare Postat 13 april 27 minuter sedan sa Richie76: Huvudsaken att du är nöjd själv. Gillar ändå kontrasten mellan sångljuden, blir väldigt tydligt. Håller med om fuskkänslan med loopar. Har lagt en beatloop på en låt jag jobbar med och känns både och. Ibland springer man ju på något ljud som man själv aldrig kunnat framställa lika bra och då är det väl bara kanon att det finns att tillgå. Tycker man kan få inspiration också av att lyssna på olika samplingar och loopar. Kul att testa nya genrer, är i precis samma fas🙂 -Så sant som det är sagt! I flödet på SoundCloud kommer det mycket hiphop m m - rätt kul och väldigt inspirerande att lyssna på! Har däremot svårt för förortsjargongen i texterna och om man börjar läsa i kommentarsfälten i låtarna blir man mörkrädd…
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.