Jump to content
Annons

Fredrika

Fredrika

Recommended Posts

Hejhej. Efter att ha snyltat på Fredrikmos (Fredrik Montelius) konto här på studio forum länge nu har jag äntligen registrerat mig själv och då ska jag väl också presentera mig ordentligt. Jag heter alltså Fredrika Moberg och fick låna Montelius konto för att ställa ett par frågor. Det var ju lite fräckt att vi hade samma initialer hihi. Egentligen känner jag hans fru Matilde som var min handledare när jag praktiserade på biblioteket. Skulle gärna bli bibliotekarie! Att jobba med musik prefessionellt tror jag inte riktigt på för min del även om det kanske hade varit det roligaste.

Min musikgörarbana började med att en killkompis visade mig vad man kan göra med ett inspelningsprogram. Han hade Reason och jag blev jätteimponerad. Eftersom jag ville spela in akustiska instrument också och annat blev jag rekommenderad att skaffa Cubase istället för Reason så det har jag nu. Matildes man Fredrik prenumerarar på Studio och på den vägen hittade jag till forumet. De har bredbandsdator och fler pluggar också så jag får låna den ibland när jag ska lägga upp demos på ftp för jag har själv bara modemdator eller kanske prova en plugg til en viss ljudgrej som min marockanska maghrebi.

Den klassiska musiken är min grogrund kan man säja. När jag var barn sjöng inte mina föräldrar vaggvisor för mig utan de satte på gamla lp med klassisk musik. Pappa är ett pianogeni och började tidigt på konservatoriet. För att jag skulle hitta min egen väg i livet började jag spela klassisk gitarr men efter många år märkte jag att jag aldrig skulle komma att förstå mig på gitarren ordentligt utan att jag egentligen är pianist men då tyckte jag att det var för sent att blir bra liksom. När jag började skolan upptäckte jag popmusik också och när jag var i tioårsåldern upptäckte jag elektronisk musik som jag hörde på i radions p2 när jag kom åt. Nu lyssnar jag på alla dessa tre sorters musik men den klassiska och elektroakustiska står mig närmast.

Jag har märkt att det inte verkar finnas så många tjejer här och det är svårt att vara tjej där det nästan bara finns killar men så är det ju bara. Det som fått mig att våga skaffa eget konto här är att jag hittills blivit väldigt vänligt bemött av alla här och kan passa på att tacka för all hjälp jag fått med mina trevande demoinspelningar.

Dela på andra sajter

Annons

Hejhej!

Jo, det där kontosnyltandet har gjorde mig lite konfunderad. Först var jag ganska så säker på att "Fredrikmo" var en kille. Sedan var det helt uppenbart att du var en tjej... Men nu har jag alltså fått svaret på gåtan... 🙂

Så, välkommen hit "på riktigt" då... 😎

Dela på andra sajter

Ahh, det förklarar ju en del. Jag hade oxå ibland svårt att avgöra om Fredrikmo var kille eller tjej... nu vet jag varför - han var både och. 🙁

Kul att du är dig själv nu. 😆 Välkommen hit!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
För att jag skulle hitta min egen väg i livet började jag spela klassisk gitarr men efter många år märkte jag att jag aldrig skulle komma att förstå mig på gitarren ordentligt utan att jag egentligen är pianist men då tyckte jag att det var för sent att blir bra liksom.

Kanske kan det vara så att man måste börja tidigt för att bli riktigt bra på sitt instrument. Men för att bli en bra kompositör räcker det med att vara hyffsad på ett intrument.

Antar att du håller med mig, men ville bara påpeka det i alla fall. Det lät så sorgligt att presentera sig som en misslyckad instrumentalist. Du har ju visat att du har andra talanger (den marockanska maghrebin)!

Edit: Glömde säga välkommen. Välkommen!

Redigerat av joachime
Dela på andra sajter

Hejhej!

Jo, det där kontosnyltandet har gjorde mig lite konfunderad. Först var jag ganska så säker på att "Fredrikmo" var en kille. Sedan var det helt uppenbart att du var en tjej... Men nu har jag alltså fått svaret på gåtan... 😄

Så, välkommen hit "på riktigt" då... 😆

Jag kunde inte sagt det bättre själv! 🙁

Välkommen!

Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Har precis som många andra varit lite förundrad över problemet med namn, men nu vet vi alla. 😕

Välkommen!

Dela på andra sajter

Hackeman snodde min line..så jag rippar helt sonika rakt av 😕

Ahh, det förklarar ju en del. Jag hade oxå ibland svårt att avgöra om Fredrikmo var kille eller tjej... nu vet jag varför - han var både och.

Kul att du är dig själv nu. Välkommen hit!

Dela på andra sajter

Varje person som kan bidra till att jämna ut övertaget för den otroligt tröttsamma grabbhumorn som ibland kan sprida sig på forumet likt en löpeld, är så välkommen att det bara inte är sant. PM:a Grahn så bjuder han på muffins!

Öh, vad jag försöker säga är hjärtligt välkommen hit!

Dela på andra sajter

hej o välkommen 😮

Dela på andra sajter

Kul med fler tjejer på forumet. Det är bra om det finns många olika typer som kan bidra på forumet med sina synpunkter och erfarenheter.

vet ej om du såg "vilsen mamma" som hade frågor om en hemstudio till sin son, men där var det många som försökte hjälpa till.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.