wicked_s Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 (redigerat) Var lite extra kreativ i går kväll. Såg att det gick att spela in videoklipp på våran vanliga digitalkamera för stillbilder, kvaliten blev under all kritik dock, men ändå bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag gjorde ett litet test för att se hur det funkade, laddade ner en demoversion av sony vegas och lekte lite. Tyckte att det blev så tufft så jag var tvungen att dela med mig. Nu har jag fått för mig att jag ska köpa en dv-kamera också, letade upp ett gammalt nummer om studio som tog upp ämnet, hur man spelar in sin egen musikvideo. Någon som kan rekomendera en bra videokamera? Är helt ny inom detta område. den lilla filmen, 1.9 mb. Redigerat 16 maj 2005 av wicked_s
hegobald Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 (redigerat) *haha* Ok.. En hårdrocksriff/solo-spelarkurs blev det ju 🙁 Bildkvaliten dög gott för webben. EDIT: Hoppsan.. Glömde rekomendera kamera.. Jag ska själv skaffa en Panasonic GS-140. Varför jo... Jag har hållit koll på den ett tag nu.. Den är liten (att ha med sig).. Har 3-CCD (bra färgseparation och ljuskänslighet) precis som proffskameror. Den är en bra stillbildskamera också. (behöver ingen annan digitalkamera då) Hade jag pengar skulle jag köpa storebor GS-150 i stället men det enda som egentligen skiljer dom åt är att den har bättre upplösning i stillbildsläge. Den har DV in också samt det viktigaste för en proffsfilmare då.. Den har manuell fokus. Manuell fokus är väldigt viktigt då jag själv som filmare vill bestämma vad den ska fokusera på. Redigerat 16 maj 2005 av hegobald
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 hegobald, Wow, jädrar vilken liten kamera! Kollade på bilderna där de jämförde med kreditkort... nästan risk för att man tappar bort en sån kamera. Undrar ifall det finns "testklipp" inspelade med den så man ser vad den går för? Ska undersöka detta lite.
hegobald Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 på http://www.cyberphoto.se så är dom väldigt duktiga på att testa och visa vad prylarna går för. Har i egenskap av samordnare på en kommun inhandlat många kameror från dom... Dom är pålitliga.. Läs mer på deras sajt.
infobandit Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 Tufft!! Väldigt skickligt och inspirerande gitarrlir! Ser verkligen fram imot fler klipp! Om du orkar får du gärna skriva vilka tekniker du kör och kanske lite tips? (har inte hittat några videotutors på nätet men någon som vet får gärna posta en länk)
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 Tufft!!Väldigt skickligt och inspirerande gitarrlir! Ser verkligen fram imot fler klipp! Om du orkar får du gärna skriva vilka tekniker du kör och kanske lite tips? (har inte hittat några videotutors på nätet men någon som vet får gärna posta en länk) Tack! Ska spela in mer klipp hade jag tänkt, tills vidare med denna kameran. Funderar på att göra något seriöst, instruktionsliknande när jag skaffat riktigt videokamera. Mest för nöjes skull, så man har något kul att göra. Typ gå igenom lite olika tekniker osv. Hade lite länkar till olika videos på nätet innan, ska kolla om jag hittar dem.
hegobald Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 Åhh.. Vill du göra seriösa videotutorials så ska du kolla in Serious Magics Visual communicator på http://www.seriousmagic.com/vchow.cfm Supersmutt program som är snabbjobbat 😎
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 Åhh.. Vill du göra seriösa videotutorials så ska du kolla in Serious Magics Visual communicator på http://www.seriousmagic.com/vchow.cfm Supersmutt program som är snabbjobbat 🙁 Vad skulle man göra utan er på detta forumet! Grymt bra tips, Visual communicator verkar ju äckligt tufft!
djonas Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 Får bild men inget ljud. 😕 Du kan inte lägga upp den som en mpg-fil istället? Mvh / djonas
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 Får bild men inget ljud. 😕Du kan inte lägga upp den som en mpg-fil istället? Mvh / djonas Skumt med inget ljud, hmm... ska kolla ifall jag kan göra det i något annat format.
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 (redigerat) Lyckades exportera det som .wmv (windows media video), hoppas att det funkar. windows media video Redigerat 16 maj 2005 av wicked_s
djonas Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 Gött nu funkade det bättre. 😉 Kul med video och bra spelat. 😳 Mvh / djonas
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 Gött nu funkade det bättre. 😉Kul med video och bra spelat. 😳 Mvh / djonas Tackar! Ja det är kul med lite bild också... och inte bara ljud, tycker själv att det är rikigt kul att se andra lira gura.
Pluffo Postat 16 maj 2005 Postat 16 maj 2005 Fan, upp med mer sådant här, fast då gärna i lite mer pedagogiskt format. Håller på att försöka lära mig att spela gura bättre men här såg jag tekniker jag aldrig ens tänkt på förut. Som att använda alla fingrarna när man börjer en ton. Råfett 😳
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 Fan, upp med mer sådant här, fast då gärna i lite mer pedagogiskt format. Håller på att försöka lära mig att spela gura bättre men här såg jag tekniker jag aldrig ens tänkt på förut. Som att använda alla fingrarna när man börjer en ton. Råfett 😉 Håller på att kolla på det där programet som hegobald rekomenderade, Visual Communicator. Verkar riktigt bra till att göra just pedagogiska videos. Skulle vara intressant att göra något sådant. Kul att du gillade det!
wicked_s Postat 16 maj 2005 Trådstartare Postat 16 maj 2005 Testade att spela in en grej till, en helt annan låt faktiskt, men ändå så lät det som det var tagit ur samma låt, *garv*. Solo 2 i quicktime-format Solo 2 i windows media video format Hmm, såg just att det är bättre bild på quicktime-filen, men bättre ljud på windowsmedia-filen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.