Jump to content
Annons

Nintendo Revolution


Pluffo

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Denna filmen är det tuffaste jag har sett i spelväg i hela mitt liv.

Virtual reality är så 93, men ändå så tufft.

Enjoy!

( Och vräk på med volym! )

Nintendo Revolution Day

nintendo_mockup2.jpg

Spoiler:

Att den sedan, med största sannolikhet ( om det inte rör sig om något dubbelironiskt PR-trick från Nintendo ), är fejk är bara beklagligt. Hur länge har VR-tekniken funnits egentligen? 15 år? Jag vill ha min VR-konsoll nu!!! ( Och min robotmedhjälpare! )

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Coolt. All tekniken finns ju, men inte till konsumentpriser precis. 🙁

Enligt denna artikel är videon en fejk, skapad av Psyco3leR från Spanien. Tyvärr är artikeln på spanska, förutom ordet FAKE då förstås.

Synd, hade varit kul med en VR-konsol i hemmet. Vi abonnerade de där första grunkorna som kom för 15 år sedan, när det var hype, och det var skitkul att lira trots sunkig grafik. Med dagens grafik och övrig teknik kommer VR-spel i hemmet att bli en höjdare. När det väl kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁

Jo, det hade ju inte varit helt trist... Och Nintendo har ju redan som bekant gjort ett försök med Virtual Boy (även om det vad jag förstått blev en flopp).

Vem vet, det har ju pratats om att Revolution ska va nåt helt nytt och "revolutionerande", så det kanske blir nåt åt det här hållet...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo, att den var fejk var tyvärr nästan självklart, men någonstans inne i mitt arma nintendo-hjärta önskar jag fortfarande att jag kommer att äga den här maskinen om ett år 😆

Det här kommer bli svårt för nintendo att toppa. Om de nu "bara" kommer ut med en vanlig konsol så kommer det ju att kännas som världens största anti-klimax.

Virtual Boy kan för övrigt knappast aspirera på att vara en VR-maskin. Snarare något slags psykadeliskt interaktivt felinställt kaleidoskop :rolleyes:

virtual_Boy_Nintendo.jpg

Vb_ten.jpg

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...