Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Kort och enkelt. Finns det någon version av CuBase som fungerar under Windows 98? Min bror kör en Win98 dator och vill inte uppgradera till XP.

Annons
Postat
Jag har prövat Cubase SX1 på en W98 och det fungerade.

Var det en crack du körde då? SX ska inte funka med 98 om man tror Steinberg's hemsida:

http://www.steinberg.de/displaydoc_sbb839...._id=&loc=doc153

Nu vet jag inte alls i det här fallet, men ibland/ofta är det så att gamla OS inte tas med i "requirements"-listor för att tillverkarna inte bryr sig om/orkar med att supporta nåt som väldigt få använder. Det kan mycket väl fungera ändå.

Postat
Jag har prövat Cubase SX1 på en W98 och det fungerade.

Var det en crack du körde då? SX ska inte funka med 98 om man tror Steinberg's hemsida:

http://www.steinberg.de/displaydoc_sbb839...._id=&loc=doc153

...ibland/ofta är det så att gamla OS inte tas med i "requirements"-listor för att tillverkarna inte bryr sig om/orkar med att supporta nåt som väldigt få använder. Det kan mycket väl fungera ändå.

Minns inte om det var crackat. Hursomhelst var det en dator med två operativsystem. Cubase SX var installerat i båda OS. Hade tidigare funderat på att uppgradera till SX, men körde själv på W98, och som du skriver saverman så rekommenderade inte Steinberg det. Efter att ha testat att köra det i W98, och kontstaterat att det fungerade, beslöt jag mig för att uppgradera.

Av andra anledningar blev det så att jag uppgraderade till XP strax innan så jag har aldrig installerat SX i W98 själv. Men jag har testat det och det fungerade.

Postat

Där fick vi svar på det! 😮

Det kan ju däremot inte vara optimalt eftersom både XP och SX jobbar i 32-bit oxh inte XP. Som slutkläm kan vi väl säga att XP är att rekomendera! 🙂

Perew (oregistrerad)
Postat

Vad jag vet så funkar SX i Win98, men Steinberg har ingen utveckling eller support på det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.