Jump to content
Annons

First class lover

Betyg  

18 röster

1. 1. Betyg

• 1 Gör internet en tjänst och ta inte upp plats här...
      0
    • 2 Kanske inte så illa men inte bra
      0
    • 3 Bra
      2
    • 4 Alright det här är snyggt
      8
    • 5 Repeat, repeat, repeat
      3

Recommended Posts

LÅTNAMN:That detail on your brow

ARTIST/GRUPP:First class lover

GENRE:Elektrisk pop/rock typ...

LÅTLÄNGD:3.55

KOMPOSITÖR: ML

PRODUCENT: ML

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.4 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Ok, här kommer en lite mer rockig låt (iaf i ref) än den jag postade för ett tag sedan.

Har haft svårt för att få basen att låta bra så jag vet inte om det duger.

Jag tål all kritik!

Har skaffat mig ett namn också (jag vet att det låter som en eskortfirma 😉 )

Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Snygg låt!

Har inget att anmärka mix/produktionsmässigt, möjligtvis kunde du höja basen lite.

Första sekunderna kändes sången lite "konstig", men efter ett tag måste jag säga att jag verkligen gillar den lite "udda" sångmelodin!

Bland det bättre jag hört på forumet!

PS. Laddade just ner låtarna från din hemsida och det verkar som att du strulat till ID-taggen på "Just a maniac"-mp3:an.

Redigerat av android
Dela på andra sajter

Hej!

Tack för den snälla kommentaren. Jo basen är ett frågetecken. Får nog lyssna i lite andra stereos.

Får fixa till den där taggen. Man är så ivrig när man pysslar så man strular lätt till det. 😏

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Uj, uj! Så himla bra!! Suvverän dissonans mellan gitarr (synth?) och sångmelodi ger låten en speciell nerv och ett helt eget sound men kanske lite åt Morrissey. Blir nyfiken på dina andra låtar. Full pott! 😏

Redigerat av (e)qualitymusic
Dela på andra sajter

Morrissey? Blygsam som jag är kan jag inte hålla med dig men jag ska låta det komma till mig på natten 😉

Det är en synth om du menar slingan som följer upp sången. Var från början tanken att sjunga tonerna men sen råkade det bli en delay på sångslingan istället vilken jag kör när jag upprepar versen...så jag sjunger egentligen varje vers tre gånger 😏

Tackar för betyget 🙂

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det här va snyggt.....

Gillar dina harmisar, sköna.... 😏

Vart oxå inne på din sida, Just A Maniac är skön den med...

Diggar ackordföljderna i dina spår, mukket braaaaa 😉

Redigerat av Twilight_Zound
Dela på andra sajter

Absolut du har nå't som många inte har....en egen ådra att skapa ur, säkert inspirerad av nå't men ändå eget ...Jag kastas tillbaka till 80-talet soundmässigt och för mig(som inte är världsvan)tycker jag höra samma saker som jag gör närjag lyssnar på David Byrne, Jag tycker det är bra, Just a maniac har jag redan gett min syn på.... 😉🙂

karl

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Detta andas The Autheurs och vemodet hos The Sparks. Lite 80-tal över det som någon nämnde.

Positivt:

Uttrycket är något unikt, speciellt idag.

Bra instrumentering

Talang.

Negativt:

Inte hundra på att det är hitkänsla, men bara hört den en gång. Kanske växer...

😄🙂😉

:musik

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Jo, jag tyckte det svängde bra. Bra uppbyggnad i låten dynamikmässigt. Kanske skulle vilja höra ett lite mer finslipat trumbreak i mitten. Nu var det inte riktigt så självklart som övriga låten. Men minsann, du har sinne för låtskriveri. Ska bli kul att höra dina nästkommande. 😉

Kinks? Morissey? Nä. Är det bara jag som hör placebo?

Förlåt, jag vet att det är skitjobbigt att höra folk droppa namn på grupper de tycker man låter som. sorry. 🙂

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Håller med hon max x3 där om detta med liknelser, men kunde inte låta bli just denna enda gången.

😉

hatt?/:musik

Dela på andra sajter

Det här var helt enkelt skitbra. Otrolig stäming i sången. Bra låt och komponering.. Mixningen har jag inget att anmärka på heller.

Det enda jag tyckte var aningen tråkigt var väl trummorna då... Speciellt den pyttiga och platta virveln. Men det fixar du nog säkert ska du se. 😉

Bra jobbat!!! 😛

Dela på andra sajter

F-n killar vad snälla ni är... 😛 (Lova att inte berätta för mig att det är min snälla farmor som har skickat pengar till er för att vara schyssta.)

Ang. 80-tal så har jag alltid lyckats få kommentarer kring detta. Men visst, Martin Gore m fl har nog satt sig nånstans i mitt bakhuvud...

max3: Namedropping är faktiskt ganska skoj och Placebo är bra så det är helt ok 🙂

Trummorna som någon nämnde är nog min akilleshäl. Har bara tillgång till Groove Agent och det är ju inte känt för sitt eminenta sound. Orkar helt enkelt inte pilla med dem heller. Får kanske anlita någon som är duktig på det...(Jag kör iaf inte på preset-rytmerna 😉)

Tack för all lyssning,antar att basen enl er låter ganska ok då.

Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
hon max x3

han, max x3. det är bara en bild 😳

Lägg ut nästa nu, matthew L! Eller skriv en om du inte har färdigt virke. Vill höra mer av din låtskrivartalang!

Dela på andra sajter

Snyggt jobbat!

Som nån påpekat så är väl trummorna inte riktigt i samma klass som resten.

Om jag fick önska nåt så vore det att du vågade ösa lite mer på dom sista refrängerna. Lite intensivare komp och mer "desperation" i rösten och jag hade tryckt på 5:an.

/J

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.