Jump to content
Annons

NeaS (oregistrerad)

Recommended Posts

men du lyssnar inte! ja har inte sagt att själv programmet e kasst.. däremot ljudmotorn.. just low-end e skräp...

kattpiss!

Att säga att ljudmotorn i FL är kattpiss... ja du. Du tar dig nog vatten över huvudet.

Jobbar du i en studio / Har du mångårig erfarenhet av ljudbehandling för att kunna bedöma en sån sak?

Att du tycker så är ju en sak. Förmodligen klarar du inte av att få det att låta bättre. Och det e ju synd för dig.

Men att såga hela ljudmotorn är nog att ta i.

måste ja ha jobbat i en studio och ha mångårig erfarenhet för att ha en åsikt här eller va fan e de frågan om?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 81
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

men du lyssnar inte! ja har inte sagt att själv programmet e kasst.. däremot ljudmotorn.. just low-end e skräp...

kattpiss!

Att säga att ljudmotorn i FL är kattpiss... ja du. Du tar dig nog vatten över huvudet.

Jobbar du i en studio / Har du mångårig erfarenhet av ljudbehandling för att kunna bedöma en sån sak?

Att du tycker så är ju en sak. Förmodligen klarar du inte av att få det att låta bättre. Och det e ju synd för dig.

Men att såga hela ljudmotorn är nog att ta i.

måste ja ha jobbat i en studio och ha mångårig erfarenhet för att ha en åsikt här eller va fan e de frågan om?!

Nej, men det låter inte som en åsikt.

Du försöker ju få det att låta som fakta. "Det e kattpiss, Punkt." eller nåt liknande...

Du får väl tycka vad du vill, men skriv att du tycker så. Det e klart att det går att få FL att låta strålande bra. Men att du inte kan få till det ljudet innebär ju inte att hela ljudmotorn e skit...

Förstår du vad jag menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

ska man behöva lägga till "..tycker jag" efter varje gång man säger något för att du ska förstå att det är min åsikt och inte fakta?!

jag tror inte du förstår vad jag menar riktigt... visst går det att få saker låta bra i FL, men det är inte min poäng. Min poäng är att basen går inte att få lika definerad som i andra program, t.ex cubase, logic, pro|tools.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag frågade en snubbe som är väldigt bra på FL om det där med motorn han sa:

" That as long as the decibel level stays the same, it's creating an equal amount of sound for all of the frequencies shown in this audio clip. The only one you can blame is ur self. producing a bad low end range is not FL's fault, that's like saying having windows lock up on you is from faulty hardware.

That the human ear is much more sensitive to higher frequencies, that's why bass takes so much db to create properly." //Synthhead

Översatt :

Så länge decibelen stannar på samma nivå, skapar den jämlik mängd ljud för all frekvenser i det här klippet.

Här är filen som visar dropps med sinevågor.:

http://www.synthead.com/sinedrop.mp3 den sprakar lite för den är 64kbps renderad

Det är vad jag har fått höra, alla kan ha fel förstås. Carl B kan inte du skicka en länk eller nåt bevis på att de du säger om FL's motor är sant? Jag skulle verkligen vilja veta det.

Link to comment
Dela på andra sajter

hah, vicket liv de blev för den kommentaren...

näeh, CarlB. Får du inte till din "Low-end" så e chansen stor att du klantat dig istället för programmet... Min enkla åsikt, samma som din enkla åsikt är att Lowenden va kattpiss.

Link to comment
Dela på andra sajter

alla vi fl älskare får väl helt enkelt mail bomba dem så att de fattar att de ska fixa det problemet tills Fl 5 kommer ut! 😉

japp, tillsammans med bättre midi-stöd, bättre mixer och en synth i samma liga som subtractorn...

Link to comment
Dela på andra sajter

alla vi fl älskare får väl helt enkelt mail bomba dem så att de fattar att de ska fixa det problemet tills Fl 5 kommer ut! 😏

japp, tillsammans med bättre midi-stöd, bättre mixer och en synth i samma liga som subtractorn...

Håller med plus att de kan slänga med lite bättre effekter, såsom reeverben som är kaos original.

Link to comment
Dela på andra sajter

alla vi fl älskare får väl helt enkelt mail bomba dem så att de fattar att de ska fixa det problemet tills Fl 5 kommer ut! 🙂

japp, tillsammans med bättre midi-stöd, bättre mixer och en synth i samma liga som subtractorn...

Håller med plus att de kan slänga med lite bättre effekter, såsom reeverben som är kaos original.

aa.. men jag använder aldrig dom ändå... bara delay2 modulen som e bra... o den e verkligen underbar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

alla vi fl älskare får väl helt enkelt mail bomba dem så att de fattar att de ska fixa det problemet tills Fl 5 kommer ut! 😉

japp, tillsammans med bättre midi-stöd, bättre mixer och en synth i samma liga som subtractorn...

Håller med plus att de kan slänga med lite bättre effekter, såsom reeverben som är kaos original.

aa.. men jag använder aldrig dom ändå... bara delay2 modulen som e bra... o den e verkligen underbar!!

jag tycker nästan flangern är helt ok. Vilken använder du?

Link to comment
Dela på andra sajter

alla vi fl älskare får väl helt enkelt mail bomba dem så att de fattar att de ska fixa det problemet tills Fl 5 kommer ut! 😏

japp, tillsammans med bättre midi-stöd, bättre mixer och en synth i samma liga som subtractorn...

Håller med plus att de kan slänga med lite bättre effekter, såsom reeverben som är kaos original.

aa.. men jag använder aldrig dom ändå... bara delay2 modulen som e bra... o den e verkligen underbar!!

jag tycker nästan flangern är helt ok. Vilken använder du?

flangern funkar men jag använder hellre waves... beror lite på...

compressorn är ju helt värdelös... sämsta skiten typ..

Link to comment
Dela på andra sajter

alla vi fl älskare får väl helt enkelt mail bomba dem så att de fattar att de ska fixa det problemet tills Fl 5 kommer ut! 😏

japp, tillsammans med bättre midi-stöd, bättre mixer och en synth i samma liga som subtractorn...

Håller med plus att de kan slänga med lite bättre effekter, såsom reeverben som är kaos original.

aa.. men jag använder aldrig dom ändå... bara delay2 modulen som e bra... o den e verkligen underbar!!

jag tycker nästan flangern är helt ok. Vilken använder du?

flangern funkar men jag använder hellre waves... beror lite på...

compressorn är ju helt värdelös... sämsta skiten typ..

Jo, använder aldrig den. Däremot en fl plug som är riktigt bra är vocodern den äger, enligt mig, flera kända vocoders.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

SÅ här är det om man suger på att göra musik.... så e Fl skit men om man är bra på att göra musik så blir FL mycket bättre och jag använder Cubase,Reason och FL studio 7 och kan säga att jag vet att FL studio Är minst lika bra som dom andra Om man kan gö musik då förstås.... men man kan ju inte sitta med cubasr t.e.x 1 år och sedan testa Fl studio en vecka och sen säga att det e skit... när jag började med fl studio ville jag ha ett nytt program för att ja tyckte fl studio sög... men efter 4 år fick jag mycket andra tankar om det kan jag säga och Fl studio är inte skit..... ----P---U---N--K--T----

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
om jag inte klargjorde det innan så är det pga ljudmotorn som basen blir grummlig o grötig...

Förlåt om jag tar upp något välidigt gammalt i tråden, DEt är inte fl-studio i sig sokm gör att det blir dåligt ljud.. Det har vi redan bevisat med olika identiska ljudklipp som ahr rednerats i de olika programmen: Cubase, Reason & Fl-studio. Tror snarare att det är effektsektionen som behöver fräshas upp 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

förklara gärna vad det är som "LÅTER" bättre?

Jo... lr njaa...

Hade FL låtit lika bra som Cubase så hade ja vart överlycklig... men nu gör de inte de.. så då sitter man där me gröt i basen, tåren på kinden o ciggen i mungipan...

ett ord passar bra in på de...

FIT*IGT!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...