Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu är det så att jag säljer en väldigt udda grej här som folk säkert aldrig sett.

Eller kanske har svårt att hitta. Det är en Hohner Orgaphon rörstärkare i mycket bra skick. Detta är ett gammalt tyskt hantverk från 60/70talet kanske? Har ingen aning om den här alltså.

Men tyska produkter såsom Hohner, Dynachord osv gjorde ruskigt bra grejer under den här tiden.

Har inte använt den så mycket som jag skulle ha kunnat göra. Anledningen är att jag inte haft någon låda hemma. Måste nu avskaffa mig denna för att skaffa mig en liten combo med tremolo istället.

Stärkaren innehåller 6st ECC808, 1st ECC83 och 2st EL503 rör.

Den har hur många ingångar som helst

Tremolot är i riktig skön vox-klass. Mjuk och varm. inte så spetsig som en fender (fast det går att vrida den till det också)

lampa som dessutom visar hur snabbt tremolot är igång också

Reverbet är något av det fetaste jag har hört. Man kan tom få till ett jäkla echo. Varje ingång på stärkaren har dessutom olika karaktär. Så det är bara välja den som låter bäst. Finns ingen dist på den men har för mig att man kan vrida på reverbet på något sätt att man får in en halvsmutsig ton. Har som sagt inte hunnit testa den så mycket.

Har använt denna till gitarr under den tiden jag kunde med väldigt bra effekt. Men den verkar vara anpassad för synthar och dylikt.

Har något kort ljudklipp med stärkaren (med gitarr) ifall någon vill höra den.

Låter faktiskt mycket bra.

Tänkte att någon kanske skulle tycka det var intressant. Finns heller inget Säljes forum som jag ändå tycker man borde ha här. Men det är som sagt en väldigt speciell grej som folk kanske inte hittar. Så jag underlättar lite

hoh%20hel.jpg

hoh%20vän.jpg

hoh%20höger.jpg

bak.jpg

Priset hade jag väl tänkt runt 3000kr. Eller då bytes mot en liten rörkombo. Kan lägga pengar emellan ifall det är något intressant

Annons
Postat

Den där verkar spännande...

Vet inte om jag har råd köpa den just nu men lite sugen är jag.

Kan du lägga upp ljudprov här? Vore kul att höra hur det låter.

Postat
Den där verkar spännande...

Vet inte om jag har råd köpa den just nu men lite sugen är jag.

Kan du lägga upp ljudprov här? Vore kul att höra hur det låter.

Jag har en liten låt som jag kan skicka. Har tyvärr ingenstans jag kan lägga upp låtar. Men jag kan skicka det via email. Så kanske någon snäll person kan lägga upp det 😄

Postat

Oj det vart ju jätteenkelt!

Detta är egentligen en låt jag jobbar med just nu så denna inspelningen är bara råmaterial som jag spelade in någon gång vid 04-05 på natten 😆

http://s10.yousendit.com/d.aspx?id=2WT2CFS...VI1OP00MU1QY6UH

gitarren är den som har tremolo på. Detta var inspelat väldigt snabbt med någon ful 900krs telekopia.. 😄 så det är den som har melodin ibörjan och sedan lite komp.

Den låter inte såhär tunnt.. Antar att det var singlecoilsen som spelade ett spratt

Men det är grundljudet som räknas ju.

Ingen bas utan bara en halvakustisk gitarr som är jättelååååg..

Låten ska vara bra 😉 och den kommer att spelas in seriöööst 🙂

Postat

Kalas!!

Jag är mest nyfiken på reverbet. Så det räcker med en kanal med gitarr eller sång eller annat...

Är inte så nogat. Bara jag får höra lite med reverbet.

😄

Postat

här kommer 2gitarrdelar.

den första slingan är med en djup reverb och tremolo

den andra kompgitarren som kommer in har lite mindre rev

har tydligen lärt mig hur man kan lägga reverb på reverb på den saken.. haha

http://s17.yousendit.com/d.aspx?id=1TJU49M...HC1TAJR3O5IXL6U

förlåt att det klipper och att jag spelar så illa... hade inte så mycket tid att sitta framför detta

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Jag blir alldeles lyrisk över knappen med valen: "American Sound" eller "Normal" 😉

Grymt!

//nemo

Postat
Jag blir alldeles lyrisk över knappen med valen: "American Sound" eller "Normal" 🙁

Grymt!

//nemo

Joo, jag förstår inte riktigt det där 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.