Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har Sonar 4 Producer och är mycket nöjd. Dock så hittar jag i mappen där wave-filerna sparas också nåt som kallas wov-filer. Är det möjligen så att de har med freeze-funktionen att göra? De tar upp väldigt mycket utrymme iallafall och jag skulle behöva göra mig av med dem. Någon som vet?

/ANB

😳

Annons
Postat

mina .wov-filer ligger i mappen Cakewalk Picture Cache, dvs där vågformens utsende lagras så att man slipper kolla igenom varje ljudspår varje gång man öppnar ett projekt för att kunna se ljudvågorna. Dom är inte så stora. Några megabyte bara.

Det enda "säkra" sättet att ta bort filer från cakewalkmappar är att använda "clean audio folders" i Sonar-menyn. Då tas alla ljudfiler som inte hör ihop med något projekt bort.

Postat

😆

Tack, nu jag fattar grejen. Måste vara något fel på mina inställningar eftersom wov-filerna hamnar i audiomappen.

/ANB

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.