musik (oregistrerad) Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Håller härmed en tyst minut för en stor person och sångerska! Zetterlund var t.o.m. den bäste vi haft, enligt Loa F. . . . :musik
Danny Cort (oregistrerad) Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Håller härmed en tyst minut för en stor person och sångerska! Zetterlund var t.o.m. den bäste vi haft, enligt Loa F. . . . :musik Bra initiativ. Jag hade turen att få träffa Monica, sitta ner med henne ett par timmar & prata om livet & musiken i stort och smått. Det var på en tågresa för några år sen & hon sa efteråt att det var en av dom trevligaste tågresor hon hade gjort. Jag berättade för henne att hennes musik har betytt mycket för mig & hon bad mig slå mig ner. En fashinerande kvinna. Hon mådde inte så bra då, men jag tror & hoppas att hon har det bättre där hon är nu. En kyss & sen börja vandra igen. Förr eller senare måste vi alla börja vandra igen. När det är min tur så hoppas jag att någon kommer säga "jag hade turen att få träffa Danny". Det är för minnena man lever. Tack, Monica, för alla minnen.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 tyvärr. sverige har förlorat en väldigt bra sångerska. Fast hon var ju inte särskilt bra på slutet. Sverige förlorade henne för 15 år sen.
equality Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Bra initiativ Musik! Tänkt på detta hela dagen: Vilket alldeles förfärligt slut att dö ensam och brännas inne! Schabloner snurrar i huvudet typ: "den ensammaste artisten är den med starkast lyskraft." Hoppas det inte var så i M:s fall för lyskraft hade hon! Hade aldrig förmånen att träffa henne men såg henne en gång i Västervik och hennes tolkning av Olle Adolfssons Trubbel glömmer jag aldrig. "Lingonkvisten i cocktailglaset" kallade Tage Danielsson henne. Var de än är kanske de ses igen nu...
wonderboy Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Jobbade extra som nattportier en stund på 80-talet. Litet stadshotell i litaen svensk stad. Där bodde Monica och Dominique under en vecka då de repade inför en turné med ett storband. Monica mådde inte bra då heller, Danny. 3-4 nätter under denna vecka ringde hon mitt i nätterna ner till receptionen och ville prata. Vi pratade i timmar varje gång. Hon var så osäker på sin talang, eller rättare sagt, hon tyckte att hon var kass! Jag vill inte gå in på detaljer men dessa nätter blev ett kallt uppvaknande för mig. Min pappa var stor Hasse o Tage-fan och jag också. Jag kunde alla Monicas Hasse Tage-låtar utantill och en del annat. Jag trodde hon var värsta stjärnan, divan rent av. Det var hon inte. Jag var på turnépremiären. För mig är det obegripligt, än i denna dag, att en människa som led så mycket som hon gjorde då kunde gå upp på en scen och bara skina.
musik (oregistrerad) Postat 14 maj 2005 Postat 14 maj 2005 Hej! Jaha...var det psykologiska aspekter inblandade också. Brukar vara så när man är perfektionist, vilket jag fick för mig att hon var. Det kanske var nåt om det som kvällspressen spekulerat i idag, även om jag inte orkat läsa om det. Min första tanke var faktiskt självmord. Jag fick aldrig träffa henne, men måste säga att hon var fasligt grann också, när hon var riktigt ung. En sån där multi talented person. Få av den varan. 🙂 :musik
equality Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 Monika och Bill Evans.. kan det bli bättre... 🙂 Hörde en snutt på TV igår. Ruggigt bra! Tydligen orepeterat också! 🙂
Danny Cort (oregistrerad) Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 Hörde en snutt på TV igår. Igår??? ojojoj vad du har missat...
equality Postat 15 maj 2005 Postat 15 maj 2005 ojojoj vad du har missat... Säkert, Danny, säkert! Det lät makalöst bra. Tror inspelningen var från 1964. Får väl hoppas på en repris kanske i något minnesprogram...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.