Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo alla glada 😉

Jag slår vad om att det säkert finns en sån här tråd redan, men jag har inte hittat nån så jag passar på å fixa en nu, e lite nyfiken 🙂

Den här frågan, kanske är riktad mera mot folk som producerar dans musik, så som techno, trance, goa psy osv osv,,

Är det några av er som DJar me? Som skriver egen dans musik?

Jag själv håller på med det, spelar ibland på olika trance fester runt om Göteborgs området 🙂

Det är sån speciell känsla, när man spelar sin egen musik, och man ser alla folk dansa, och när man drar på en massa ljus effekter,,

Eller om man själv skulle stå på dansgolvet och höra sin egen musik spelas...

Hur reagerar ni på sånt? När samma sak händer er?

Denna fråga kan ställas till stortsätt alla producenter inom alla musik stilar,

Hur skulle ni beskriva känslan, ni får när ni hör eran musik, som andra folk blir glada och dansar till?

Ha det gött!

Annons
Postat

Har ju haft min musik på nätet i m¨ånga år och fått mycket uppskatning därifrån.

Kommer dock ihåg -99, kåren, Göteborg. Hade varit och kollat på Lee "scratch" Perry & Mad Professor, och stack till efterfesten på hacket (heter så reggaestället i gbg va?). Polarn Skulle DJ´a där, så jag hade gett han en skiva med en låt av mig (en jungleremix på Marley´s "exodus", med massa rippade röster från bla Lee Perry) som han spelade upp. Låten va, enligt mina mått idag, skitkass, då den var gjord I en tracker (tror hela filen låg på 1,2 meg. Mycket samplingar i högkvalite där! 😉 ). Men, jag glömmer aldrig känslan av att se MadProfessor göra "tummen upp" när min låt sattes på... Mäkta häftigt. Mycket mycket kul.

Postat

jag spelar mycket musik. Dansant skogstrance likasåväll röjig industrimusik. Så jag har upplevt "de två olika publikerna"

Jag vet inte vad jag tcker bäst om, ifall folk dansar eller när folk röjer. Det är mycket samma känsla, det känns som hela kroppen fylls med energi som bara vill ut. Det känns nästan som om man håller på att sprängas. Finns ingen bättre drog än att stå på scen..

Postat

ofan,,Kul att höra era berättelser 🙂

Visst är det en underbar känsla man får?

Man fylls av så mycket energi så man tror nästan man håller på att sprängas 😉

Sant det du sa, det finns ingen bättre drog än det 🙂

En helt underbar känsla som inget annan kan slå 🙂

Postat

...Trancefester!! .. här i Göteborg!!.. nu blev man lite sugen!

var.. när.. hur? .. Är det något speciellt ställe Roha?

Postat
...Trancefester!! .. här i Göteborg!!.. nu blev man lite sugen!

var.. när.. hur? .. Är det något speciellt ställe Roha?

äh... egentligen bara psy o sånt va ja vet..

btw.. 5e juni, eriksberg, john "00" flemming o lange

www.club-sensation.com lr nåt sånt...

8maj i borås ska bli kul me..

patrik borde komma hit o skryta lite... airbase spelade ju hans låt om ja inte minns fel...

Postat

DJ Roke på KB i Malmö spelade helt oförhappandes en av våra låtar en gång för ett par år sedan. Han hade fått en demo tillstucken sig några veckor tidigare.

Basistan och hennes kompis tyckte det lät som en jäkligt trevlig låt och dansade loss. Halvvägs in fattar hon vad det är. Idag tycker hon det är en pinsam historia... det förstår jag inte!

Postat
patrik borde komma hit o skryta lite... airbase spelade ju hans låt om ja inte minns fel...

😛 Jag säger inget så har jag ingenting sagt.... 🙂

Men min musik har spelats på flera olika klubbar i olika länder men då har jag själv tyvärr inte varit närvarande.... Lite dyrt och flyga till Australien för 1 kväll när ens låt ska spelas 1 gång 😛

Postat

😛 Jag säger inget så har jag ingenting sagt.... 🙂

Men min musik har spelats på flera olika klubbar i olika länder men då har jag själv tyvärr inte varit närvarande.... Lite dyrt och flyga till Australien för 1 kväll när ens låt ska spelas 1 gång 😛

äh... de kanske kan va värt de... stå o signa lite autografer... sälja lite promos 😄

Postat
Den här frågan, kanske är riktad mera mot folk som producerar dans musik, så som techno, trance, goa psy osv osv,,

Är det några av er som DJar me? Som skriver egen dans musik?

Jag vet att Danny Tenaglia lirat min senaste låt, annars har jag inte så stor koll. Och japps, jag DJar och producerar. Köpte en massa vinyler och spelade ett tag, sedan började jag gå över mer till produktion istället, så nu har det blivit lite lugnare på skivköparfronten.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Jag blir bara förbannad när dom spelar mina låtar ute, pitchar och choppar och jävlas. Och så låter det alltid skit, rasslar i riggen eller vad som helst. Men så är jag en riktigt surgubbe också. :rolleyes:

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
...

Jag vet att Danny Tenaglia lirat min senaste låt, annars har jag inte så stor koll.

...

Vore kul att få veta vilken label och alias, mest av ren nyfikenhet.

Tenaglia spelar ju nästan bara bra musik.

...gnid gnid, fjäsk fjäsk :rolleyes:

Postat
Vore kul att få veta vilken label och alias, mest av ren nyfikenhet.

Tenaglia spelar ju nästan bara bra musik.

...gnid gnid, fjäsk fjäsk :rolleyes:

Inget label, inget alias :rolleyes: Jätte jätte-white 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.