Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo alla glada 😉

Jag slĂ„r vad om att det sĂ€kert finns en sĂ„n hĂ€r trĂ„d redan, men jag har inte hittat nĂ„n sĂ„ jag passar pĂ„ Ă„ fixa en nu, e lite nyfiken 🙂

Den hÀr frÄgan, kanske Àr riktad mera mot folk som producerar dans musik, sÄ som techno, trance, goa psy osv osv,,

Är det nĂ„gra av er som DJar me? Som skriver egen dans musik?

Jag sjĂ€lv hĂ„ller pĂ„ med det, spelar ibland pĂ„ olika trance fester runt om Göteborgs omrĂ„det 🙂

Det Àr sÄn speciell kÀnsla, nÀr man spelar sin egen musik, och man ser alla folk dansa, och nÀr man drar pÄ en massa ljus effekter,,

Eller om man sjÀlv skulle stÄ pÄ dansgolvet och höra sin egen musik spelas...

Hur reagerar ni pÄ sÄnt? NÀr samma sak hÀnder er?

Denna frÄga kan stÀllas till stortsÀtt alla producenter inom alla musik stilar,

Hur skulle ni beskriva kÀnslan, ni fÄr nÀr ni hör eran musik, som andra folk blir glada och dansar till?

Ha det gött!

Annons
Postat

Har ju haft min musik pÄ nÀtet i mšÄnga Är och fÄtt mycket uppskatning dÀrifrÄn.

Kommer dock ihĂ„g -99, kĂ„ren, Göteborg. Hade varit och kollat pĂ„ Lee "scratch" Perry & Mad Professor, och stack till efterfesten pĂ„ hacket (heter sĂ„ reggaestĂ€llet i gbg va?). Polarn Skulle DJÂŽa dĂ€r, sĂ„ jag hade gett han en skiva med en lĂ„t av mig (en jungleremix pĂ„ MarleyÂŽs "exodus", med massa rippade röster frĂ„n bla Lee Perry) som han spelade upp. LĂ„ten va, enligt mina mĂ„tt idag, skitkass, dĂ„ den var gjord I en tracker (tror hela filen lĂ„g pĂ„ 1,2 meg. Mycket samplingar i högkvalite dĂ€r! 😉 ). Men, jag glömmer aldrig kĂ€nslan av att se MadProfessor göra "tummen upp" nĂ€r min lĂ„t sattes pĂ„... MĂ€kta hĂ€ftigt. Mycket mycket kul.

Postat

jag spelar mycket musik. Dansant skogstrance likasÄvÀll röjig industrimusik. SÄ jag har upplevt "de tvÄ olika publikerna"

Jag vet inte vad jag tcker bÀst om, ifall folk dansar eller nÀr folk röjer. Det Àr mycket samma kÀnsla, det kÀnns som hela kroppen fylls med energi som bara vill ut. Det kÀnns nÀstan som om man hÄller pÄ att sprÀngas. Finns ingen bÀttre drog Àn att stÄ pÄ scen..

Postat

ofan,,Kul att höra era berĂ€ttelser 🙂

Visst Àr det en underbar kÀnsla man fÄr?

Man fylls av sĂ„ mycket energi sĂ„ man tror nĂ€stan man hĂ„ller pĂ„ att sprĂ€ngas 😉

Sant det du sa, det finns ingen bĂ€ttre drog Ă€n det 🙂

En helt underbar kĂ€nsla som inget annan kan slĂ„ 🙂

Postat

...Trancefester!! .. hÀr i Göteborg!!.. nu blev man lite sugen!

var.. nĂ€r.. hur? .. Är det nĂ„got speciellt stĂ€lle Roha?

Postat
...Trancefester!! .. hÀr i Göteborg!!.. nu blev man lite sugen!

var.. nĂ€r.. hur? .. Är det nĂ„got speciellt stĂ€lle Roha?

Àh... egentligen bara psy o sÄnt va ja vet..

btw.. 5e juni, eriksberg, john "00" flemming o lange

www.club-sensation.com lr nÄt sÄnt...

8maj i borÄs ska bli kul me..

patrik borde komma hit o skryta lite... airbase spelade ju hans lÄt om ja inte minns fel...

Postat

DJ Roke pÄ KB i Malmö spelade helt oförhappandes en av vÄra lÄtar en gÄng för ett par Är sedan. Han hade fÄtt en demo tillstucken sig nÄgra veckor tidigare.

Basistan och hennes kompis tyckte det lÀt som en jÀkligt trevlig lÄt och dansade loss. HalvvÀgs in fattar hon vad det Àr. Idag tycker hon det Àr en pinsam historia... det förstÄr jag inte!

Postat
patrik borde komma hit o skryta lite... airbase spelade ju hans lÄt om ja inte minns fel...

😛 Jag sĂ€ger inget sĂ„ har jag ingenting sagt.... 🙂

Men min musik har spelats pĂ„ flera olika klubbar i olika lĂ€nder men dĂ„ har jag sjĂ€lv tyvĂ€rr inte varit nĂ€rvarande.... Lite dyrt och flyga till Australien för 1 kvĂ€ll nĂ€r ens lĂ„t ska spelas 1 gĂ„ng 😛

Postat

😛 Jag sĂ€ger inget sĂ„ har jag ingenting sagt.... 🙂

Men min musik har spelats pĂ„ flera olika klubbar i olika lĂ€nder men dĂ„ har jag sjĂ€lv tyvĂ€rr inte varit nĂ€rvarande.... Lite dyrt och flyga till Australien för 1 kvĂ€ll nĂ€r ens lĂ„t ska spelas 1 gĂ„ng 😛

Ă€h... de kanske kan va vĂ€rt de... stĂ„ o signa lite autografer... sĂ€lja lite promos 😄

Postat
Den hÀr frÄgan, kanske Àr riktad mera mot folk som producerar dans musik, sÄ som techno, trance, goa psy osv osv,,

Är det nĂ„gra av er som DJar me? Som skriver egen dans musik?

Jag vet att Danny Tenaglia lirat min senaste lÄt, annars har jag inte sÄ stor koll. Och japps, jag DJar och producerar. Köpte en massa vinyler och spelade ett tag, sedan började jag gÄ över mer till produktion istÀllet, sÄ nu har det blivit lite lugnare pÄ skivköparfronten.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Jag blir bara förbannad nÀr dom spelar mina lÄtar ute, pitchar och choppar och jÀvlas. Och sÄ lÄter det alltid skit, rasslar i riggen eller vad som helst. Men sÄ Àr jag en riktigt surgubbe ocksÄ. :rolleyes:

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
...

Jag vet att Danny Tenaglia lirat min senaste lÄt, annars har jag inte sÄ stor koll.

...

Vore kul att fÄ veta vilken label och alias, mest av ren nyfikenhet.

Tenaglia spelar ju nÀstan bara bra musik.

...gnid gnid, fjÀsk fjÀsk :rolleyes:

Postat
Vore kul att fÄ veta vilken label och alias, mest av ren nyfikenhet.

Tenaglia spelar ju nÀstan bara bra musik.

...gnid gnid, fjÀsk fjÀsk :rolleyes:

Inget label, inget alias :rolleyes: JĂ€tte jĂ€tte-white 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.