Tilly Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Hallo alla glada đ Jag slĂ„r vad om att det sĂ€kert finns en sĂ„n hĂ€r trĂ„d redan, men jag har inte hittat nĂ„n sĂ„ jag passar pĂ„ Ă„ fixa en nu, e lite nyfiken đ Den hĂ€r frĂ„gan, kanske Ă€r riktad mera mot folk som producerar dans musik, sĂ„ som techno, trance, goa psy osv osv,, Ăr det nĂ„gra av er som DJar me? Som skriver egen dans musik? Jag sjĂ€lv hĂ„ller pĂ„ med det, spelar ibland pĂ„ olika trance fester runt om Göteborgs omrĂ„det đ Det Ă€r sĂ„n speciell kĂ€nsla, nĂ€r man spelar sin egen musik, och man ser alla folk dansa, och nĂ€r man drar pĂ„ en massa ljus effekter,, Eller om man sjĂ€lv skulle stĂ„ pĂ„ dansgolvet och höra sin egen musik spelas... Hur reagerar ni pĂ„ sĂ„nt? NĂ€r samma sak hĂ€nder er? Denna frĂ„ga kan stĂ€llas till stortsĂ€tt alla producenter inom alla musik stilar, Hur skulle ni beskriva kĂ€nslan, ni fĂ„r nĂ€r ni hör eran musik, som andra folk blir glada och dansar till? Ha det gött!
Wiseman Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Har ju haft min musik pĂ„ nĂ€tet i mšÄnga Ă„r och fĂ„tt mycket uppskatning dĂ€rifrĂ„n. Kommer dock ihĂ„g -99, kĂ„ren, Göteborg. Hade varit och kollat pĂ„ Lee "scratch" Perry & Mad Professor, och stack till efterfesten pĂ„ hacket (heter sĂ„ reggaestĂ€llet i gbg va?). Polarn Skulle DJÂŽa dĂ€r, sĂ„ jag hade gett han en skiva med en lĂ„t av mig (en jungleremix pĂ„ MarleyÂŽs "exodus", med massa rippade röster frĂ„n bla Lee Perry) som han spelade upp. LĂ„ten va, enligt mina mĂ„tt idag, skitkass, dĂ„ den var gjord I en tracker (tror hela filen lĂ„g pĂ„ 1,2 meg. Mycket samplingar i högkvalite dĂ€r! đ ). Men, jag glömmer aldrig kĂ€nslan av att se MadProfessor göra "tummen upp" nĂ€r min lĂ„t sattes pĂ„... MĂ€kta hĂ€ftigt. Mycket mycket kul.
racso Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 jag spelar mycket musik. Dansant skogstrance likasÄvÀll röjig industrimusik. SÄ jag har upplevt "de tvÄ olika publikerna" Jag vet inte vad jag tcker bÀst om, ifall folk dansar eller nÀr folk röjer. Det Àr mycket samma kÀnsla, det kÀnns som hela kroppen fylls med energi som bara vill ut. Det kÀnns nÀstan som om man hÄller pÄ att sprÀngas. Finns ingen bÀttre drog Àn att stÄ pÄ scen..
Tilly Postat 18 mars 2004 TrĂ„dstartare Postat 18 mars 2004 ofan,,Kul att höra era berĂ€ttelser đ Visst Ă€r det en underbar kĂ€nsla man fĂ„r? Man fylls av sĂ„ mycket energi sĂ„ man tror nĂ€stan man hĂ„ller pĂ„ att sprĂ€ngas đ Sant det du sa, det finns ingen bĂ€ttre drog Ă€n det đ En helt underbar kĂ€nsla som inget annan kan slĂ„ đ
gol Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 ...Trancefester!! .. hĂ€r i Göteborg!!.. nu blev man lite sugen! var.. nĂ€r.. hur? .. Ăr det nĂ„got speciellt stĂ€lle Roha?
Carl_B Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 ...Trancefester!! .. hĂ€r i Göteborg!!.. nu blev man lite sugen!var.. nĂ€r.. hur? .. Ăr det nĂ„got speciellt stĂ€lle Roha? Ă€h... egentligen bara psy o sĂ„nt va ja vet.. btw.. 5e juni, eriksberg, john "00" flemming o lange www.club-sensation.com lr nĂ„t sĂ„nt... 8maj i borĂ„s ska bli kul me.. patrik borde komma hit o skryta lite... airbase spelade ju hans lĂ„t om ja inte minns fel...
pandemon Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 DJ Roke pÄ KB i Malmö spelade helt oförhappandes en av vÄra lÄtar en gÄng för ett par Är sedan. Han hade fÄtt en demo tillstucken sig nÄgra veckor tidigare. Basistan och hennes kompis tyckte det lÀt som en jÀkligt trevlig lÄt och dansade loss. HalvvÀgs in fattar hon vad det Àr. Idag tycker hon det Àr en pinsam historia... det förstÄr jag inte!
patrik Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 patrik borde komma hit o skryta lite... airbase spelade ju hans lĂ„t om ja inte minns fel... đ Jag sĂ€ger inget sĂ„ har jag ingenting sagt.... đ Men min musik har spelats pĂ„ flera olika klubbar i olika lĂ€nder men dĂ„ har jag sjĂ€lv tyvĂ€rr inte varit nĂ€rvarande.... Lite dyrt och flyga till Australien för 1 kvĂ€ll nĂ€r ens lĂ„t ska spelas 1 gĂ„ng đ
Carl_B Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 patrik borde komma hit o skryta lite... airbase spelade ju hans lĂ„t om ja inte minns fel... đ Jag sĂ€ger inget sĂ„ har jag ingenting sagt.... đ Men min musik har spelats pĂ„ flera olika klubbar i olika lĂ€nder men dĂ„ har jag sjĂ€lv tyvĂ€rr inte varit nĂ€rvarande.... Lite dyrt och flyga till Australien för 1 kvĂ€ll nĂ€r ens lĂ„t ska spelas 1 gĂ„ng đ Ă€h... de kanske kan va vĂ€rt de... stĂ„ o signa lite autografer... sĂ€lja lite promos đ
dbd Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Den hĂ€r frĂ„gan, kanske Ă€r riktad mera mot folk som producerar dans musik, sĂ„ som techno, trance, goa psy osv osv,, Ăr det nĂ„gra av er som DJar me? Som skriver egen dans musik? Jag vet att Danny Tenaglia lirat min senaste lĂ„t, annars har jag inte sĂ„ stor koll. Och japps, jag DJar och producerar. Köpte en massa vinyler och spelade ett tag, sedan började jag gĂ„ över mer till produktion istĂ€llet, sĂ„ nu har det blivit lite lugnare pĂ„ skivköparfronten.
Plus o Minus Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 8maj i borÄs ska bli kul me.. vad hÀnder dÄ ?
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Jag blir bara förbannad nÀr dom spelar mina lÄtar ute, pitchar och choppar och jÀvlas. Och sÄ lÄter det alltid skit, rasslar i riggen eller vad som helst. Men sÄ Àr jag en riktigt surgubbe ocksÄ.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 ...Jag vet att Danny Tenaglia lirat min senaste lÄt, annars har jag inte sÄ stor koll. ... Vore kul att fÄ veta vilken label och alias, mest av ren nyfikenhet. Tenaglia spelar ju nÀstan bara bra musik. ...gnid gnid, fjÀsk fjÀsk
dbd Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Vore kul att fĂ„ veta vilken label och alias, mest av ren nyfikenhet.Tenaglia spelar ju nĂ€stan bara bra musik. ...gnid gnid, fjĂ€sk fjĂ€sk Inget label, inget alias JĂ€tte jĂ€tte-white đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.