Jump to content
Annons

starwars3


kirtaphus

Recommended Posts

Annons

Tvivlar på att den har kommit ut. Funderade på om den fanns på DC än, men skulle det komma upp något om man söker så är det säkert bara ett matlagningsprogram när man väl öppnar filen sen.

Jag kan hålla mig till den 19:e. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Den måste absolut ses!

Jag tror dock inte att jag tar premiären, utan kanske på kvällen på premiärdagen, eftersom det blir så j-a sent annars. Visserligen brukar jag vara uppe sent annars också - men att köra iväg etc, vete 17...

När den kommer ut på DVD är den ju också ett måste, för att göra samlingen komplett...

Trailers kan avnjutas här - om det till äventyrs skulle finnas de som inte har hittat dem ännu... http://www.starwars.com/episode-iii/release/trailer/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jaha?

Är det inte lite kriminellt att låta en sådan här tråd förfalla utan att rapportera in vad ni tyckte om filmen? 😛

Själv såg jag den i torsdags kväll och håller stenhårt på att den var den överlägset bästa av de "nya" filmerna...... skulle nästan vilja hävda att den var bättre än episod 4... *tar skydd* 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Star Wars 3 finns att ladda ned i helt okej kvalitet, jag laddade hem den och tittade på projektor (innan premiären, så klart 😄).

Kanonrulle för övrigt. Mycket, mycket bättre än 1 och 2 och väver ihop historien med 4:an på ett riktigt läckert sätt. Jag håller med om att den är bättre än 4:an, förresten. 😏

Redigerat av nurfen
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Vad är det med er? Bästa i serien? Det finns bara en bra film bland det nya och det är ettan.

Edit: Nurfen...Vad har du för projektor?

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett den. Den var bra mycket bättre än de två tidigare. Om man sett de andra blir det nyttigt att se den för att bitar på storyn i alla sex filmerna ska hamna på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Längtar.......!!! Men det måste tyvärr vänta tills efter torsdagens spelning. Har inte tid att sitta på bio. -Måste repa och fixa och dona...

Men det låter lovande att den får bra betyg även av er! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte riktigt fattat hur man kan skilja ettan och tvåan från de övriga. Jag menar det är precis lika dåliga skådisar, lika dåligt manus, lika tuffa specialeffekter och skitbra filmer.

"Luke, det finns en enda snygg tjej i hela universum.. hon är din syster.. den elaka gubben som sätter skräck i folket är din pappa.. och jag är en 500 gammal år dvärg som baklänges pratar"

Lysande grejer som man bara måste titta på 😏 - Siktar på att se 3'an i helgen om bion inte är fullpackad.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

"Luke, det finns en enda snygg tjej i hela universum.. hon är din syster.. den elaka gubben som sätter skräck i folket är din pappa.. och jag är en 500 gammal år dvärg som baklänges pratar"

😆

Såg precis SW3 på bio. Man ska inte jämföra med dagens trilogier, som t.ex Sagan om Ringen. Då blir man besviken. Men med rätt förväntningar är filmen helt ok. Bortsett från att slutet kändes lite sådär panikartat ihopaskrafsat. Typ; oj, vi har bara 10 minuter kvar på filmen, nu måste vi knyta ihop allt så att det passar in i hur första SW-filmen började... 🙂

Det absolut roligaste var när Darth Vader fick sin nya outfit och reste sig sådär pampigt upp med kameravinkel som synade honom från topp till tå... mitt på bringan har han en kontrollpanel med röda och gröna plast-knappar a la 70-tal... 😆 haha, det måste ha kännts dj-vlig snopet att behöva anpassa sin korreografi till en design som var avant garde 1977 när dom gjorde första filmen. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

PunkMackan (oregistrerad)

Jag gillar de gamla Starwarsrullarna. Har faktiskt inte sett

mer än småsnuttar av de nyare. De är säkert bra.

Sagan om ringen-trilogin var väl ok med. Men Jag undrar

hur man kan sitta och köa i timmar bara för att få se filmen på

premiären. Frysa röven av sig för en sån sak. Jag räknar med

att bli kallad dum i huvudet och andra fina okvädningsord men jag

fattar inte hypen. Hellre en vecka sen med rumpan i fin fast form än

gubbe i förtid pga av klimat och lajvare som trängs.

Men om nån kan förklara så jag förstår va själva grejjen är och jag

fattar det är jag inte sen o hänga med o slå upp tältet nästa gång de

är nåt fett släpp på gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar de gamla Starwarsrullarna. Har faktiskt inte sett

mer än småsnuttar av de nyare. De är säkert bra.

Sagan om ringen-trilogin var väl ok med. Men Jag undrar

hur man kan sitta och köa i timmar bara för att få se filmen på

premiären. Frysa röven av sig för en sån sak. Jag räknar med

att bli kallad dum i huvudet och andra fina okvädningsord men jag

fattar inte hypen. Hellre en vecka sen med rumpan i fin fast form än

gubbe i förtid pga av klimat och lajvare som trängs.

Men om nån kan förklara så jag förstår va själva grejjen är och jag

fattar det är jag inte sen o hänga med o slå upp tältet nästa gång de

är nåt fett släpp på gång.

"Det är resan som är målet på vår färd"

Man gör det inte bara för att få se filmen. Det är en kul grej att tälta mitt i stan, ha starwarsquiz om Yodas toalettvanor med polarna och grilla wookiekorvar på elgrillar köpa på överskottsbolaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Särskilt ihopvävd med fyran blir den kanske inte med tanke på att det ska vara 20 år mellan tredje och fjäre filmen, men jag förstår din poäng. Dessa 20 år ska förövrigt komma som serie ryktas det om nere i Cannes. Kommentarer?

Jag är spänd, men jäkligt orolig för vad Darth Lucas ska hitta på med "den alkoholfria helgens tidmördare nr. 1". Ingen Star Wars-film får ett korrekt slut utan popcorn mellan tänderna 😉

Angående designen av Darth Vader-dräkten så ska detta vara densamma som i orginalfilmerna. Inte designen alltså, utan det är samma dräkt som nyttjades -77! *hhhhh-psshhh-impressive-hhhhh-psshhh-most-impressive* :rolleyes:

/Darth David

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok - det är mest snack och lite verkstad verkar det som, så nu får väl jag - i egenskap av tvättäkta StarWars-fan göra en kort recension...

Ep.3 börjar med ett intensivt rymdkrig av aldrig tidigare skådat slag. Helt underbart - ända tills Obi-Wan sitter i sitt skepp och inte använder Kraften för att skaka av sig ett gäng robotar som håller på att svetsa sönder hans skepp... Ok - man får väl ha överseende med det, eftersom det ju blir lite extra spänning.

Ett par av skådisarna förtjänar ett extra omnämnande. Hayden Christensen måste vara den skådis som har haft sämst inlevelse i sin rollfigur - någonsin i världshistorien! Efter hans katastrofalt dåliga insats i Ep.2 hoppades jag verkligen på att han skulle ersättas med någon annan i Ep.3, men vi slapp honom tyvärr inte... Han är mer irriterande än Jar-Jar eller vilken figur som helst någonsin skulle kunna vara. Natalie Portman var betydligt sämre i Ep.3 än hon var i Ep.1 och Ep.2... Övriga sköter sig däremot bra.

Nu kan man fråga sig hur Anakin kan bli övertalad så osannolikt enkelt av Palpatine. Han tror ju fortfarande på den ljusa sidan och borde inte ha gett upp utan en ordentlig fight. Trots att det är gott om action och fighter med lasersvärd, så hade det verkligen varit befogat med en rejäl fight när Palpatine ska ge Anakin den sista pushen över till den mörka sidan.

Man hade kunnat förstå det lite mer om Anakin's och Padme's förhållande hade varit mer passionerat - eftersom man då kanske kunde ha fått mer förståelse för hans önskan att lära sig den mörka sidans krafter för att rädda Padme. Nu var det svårt att tolka deras förhållande som annat än ett misstag från början, med väldigt kyliga känslor - och det var säkert inte meningen - för då hade Anakin inte brytt sig alls...

När olika Jedis blir dödade, borde de - tack vare Kraften - ha känt på sig snabbare att något var fel - och därför hunnit försvara sig bättre...

Lite för summariskt i slutet, där man radar upp Lukes och Leias adoptioner, byggstarten av Dödsstjärnan, Yodas exil etc. Det kunde gott ha varit längre - alternativt strukits, eftersom alla förklaringar ju kommer i Ep.4-6...

Förutom detta lilla gnäll, är det en mäktig och härlig film som nog är den "häftigaste" av alla filmerna - och omöjlig att leva upp till för SF-filmer som kommer efter den... Jag menar - bara tanken att förlägga en del av handlingen till en vulkanisk planet, där hela planeten är i ständigt utbrott och man ändå har bebyggt den, är ju helläckert. Imponerande! Likadant inledningens rymdkrig, som är helt sanslöst bra. R2D2 är en listig rackare som snabbt och enkelt tar hand om de flesta problem, som hotfulla robotar med vapen o dyl... Yoda är oförglömlig i sina dueller och sina perfekta kommentarer. Här har vi en brygga mellan den ursprungliga trilogin och den nya trilogin, som egentligen är äldre... Nu har vi en helhet - som med sina luckor i handlingen öppnar för den egna fantasin, eller för fler filmer eller TV-serier. Hoppas bara att eventuella TV-serier kommer att hålla samma höga klass som biofilmerna - annars skulle det kännas ganska meningslöst, eftersom atmosfären solkas om det inte är riktigt bra... Det finns många dåliga SF-filmer och -serier...

När det gäller de andra StarWars-filmerna, så kan jag inte säga att någon av dem är sämre än de andra. De är alla en del av en helhet - och denna helhet är det bästa som någonsin har skapats för den vita duken!

Som amatörastronom vet man förstås att det är fel med dånande skepp ute i rymden, eftersom det inte finns någon luft at dåna i - och när Han Solo pratar om Parsek som ett tidsmått, kan man gråta blod - men allt är förlåtet, eftersom helheten är så j-a bra!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar de gamla Starwarsrullarna. Har faktiskt inte sett

mer än småsnuttar av de nyare. De är säkert bra.

Sagan om ringen-trilogin var väl ok med. Men Jag undrar

hur man kan sitta och köa i timmar bara för att få se filmen på

premiären. Frysa röven av sig för en sån sak. Jag räknar med

att bli kallad dum i huvudet och andra fina okvädningsord men jag

fattar inte hypen. Hellre en vecka sen med rumpan i fin fast form än

gubbe i förtid pga av klimat och lajvare som trängs.

Men om nån kan förklara så jag förstår va själva grejjen är och jag

fattar det är jag inte sen o hänga med o slå upp tältet nästa gång de

är nåt fett släpp på gång.

Vilken tidsålder lever du i?

Köa och frysa....tss..

in på sf.se och boka en biljett, betala i förskott och glid in till bion 5 minuter innan föreställningen börjar.

Link to comment
Dela på andra sajter

PunkMackan (oregistrerad)
Vilken tidsålder lever du i?

Köa och frysa....tss..

in på sf.se och boka en biljett, betala i förskott och glid in till bion 5 minuter innan föreställningen börjar.

Bra tips.. 😉 Annars lever jag i nutid och har de bra.

Naturligtvis är jag medveten om nätets fördelar men de

var inte det jag undrade över. Jag undrade varför man vill

köa utomhus som folk trots allt gör.

Och Jag fick ett fint svar av Pluffo:

"Man gör det inte bara för att få se filmen. Det är en kul grej att tälta mitt i stan, ha starwarsquiz om Yodas toalettvanor med polarna och grilla wookiekorvar på elgrillar köpa på överskottsbolaget".

Link to comment
Dela på andra sajter

...dom kommer snart att visa den på teve.... 😉

Japp..

Tv-premiär på Fredag och repris på Söndagen som söndagsfilmen kl. 21:00.... jag lovar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

en grej!

redan innan Anakin blev darth vader erkände obi-wan att han Anakin va en mycket bättre och starkare Jedi än han någonsin kommer att bli.

dessutom blev han ÄNNU starkare när han blev Darth vader.

trots detta fick han spö och brände sig på lavan.

😲😕

edit: jag såg premiären btw

Redigerat av dedacia
Link to comment
Dela på andra sajter

en grej!

redan innan Anakin blev darth vader erkände obi-wan att han Anakin va en mycket bättre och starkare Jedi än han någonsin kommer att bli.

dessutom blev han ÄNNU starkare när han blev Darth vader.

trots detta fick han spö och brände sig på lavan.

😲  😎

edit: jag såg premiären btw

Men åååååååååhhhh... Obi-wan hade ju fördelen att stå på "upper ground", det klargjorde han ju tydligt för både Anakin och alla tittarna. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

en grej!

redan innan Anakin blev darth vader erkände obi-wan att han Anakin va en mycket bättre och starkare Jedi än han någonsin kommer att bli.

dessutom blev han ÄNNU starkare när han blev Darth vader.

trots detta fick han spö och brände sig på lavan.

😲  😄

edit: jag såg premiären btw

Men åååååååååhhhh... Obi-wan hade ju fördelen att stå på "upper ground", det klargjorde han ju tydligt för både Anakin och alla tittarna. 🙁

Dessutom blev Anakin kaxig och tappade fokus. Han var ju egentligen varken fullfjädrad Jedi eller Sith i det läget - så med en duktig motståndare som Obi-Wan, är det lätt att göra ett litet ödesdigert misstag... 😮

En klar miss var ju förstås att Obi-Wan inte såg till att Anakin var död när han stack därifrån - när han visste att Anakin var så stark och dessutom svuren till den mörka sidan...

Jag såg Ep.1 och Ep.2 på DVD dagarna innan det var dags för Ep.3 på bio - och nu har jag fortsatt med 4-6. Det är bara så sanslöst bra, allting! Det är den ultimata äventyrs-filmserien - och den kommer ALDRIG att överträffas. Allt annat är blaha, blaha! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

*Funderar*

Kommer inte ens ihåg om jag sett tvåan... Jo, jag gjorde nog det rätt så långt efter premiären. Får nog hyra både ettan och tvåan snart så att jag kan gå på bio och se trean.. eller så väntar jag tills den kommer ut på DVD 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg Ep.1 och Ep.2 på DVD dagarna innan det var dags för Ep.3 på bio - och nu har jag fortsatt med 4-6. Det är bara så sanslöst bra, allting! Det är den ultimata äventyrs-filmserien - och den kommer ALDRIG att överträffas. Allt annat är blaha, blaha! 😉

Jag såg episode 2 dagen innan, och tänker också fortsätta med 4-6 nu i helgen.

Om cirkus ett decennium tänker jag titta på episode 1-9 i ett långt svep. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara så sanslöst bra, allting! Det är den ultimata äventyrs-filmserien - och den kommer ALDRIG att överträffas. Allt annat är blaha, blaha! 😉

Mjae, glöm nu inte filmer som The Goonies, Big Trouble In Little China och andra äventyrsfilmer även om de kanske inte är serier 😳

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

En klar miss var ju förstås att Obi-Wan inte såg till att Anakin var död när han stack därifrån - när han visste att Anakin var så stark och dessutom svuren till den mörka sidan...

En sann Jedi dödar aldrig en obeväpnad, försvarslös motståndare. Det borde du veta (;

Link to comment
Dela på andra sajter

Men åååååååååhhhh... Obi-wan hade ju fördelen att stå på "upper ground", det klargjorde han ju tydligt för både Anakin och alla tittarna. 
Dessutom blev Anakin kaxig och tappade fokus. Han var ju egentligen varken fullfjädrad Jedi eller Sith i det läget - så med en duktig motståndare som Obi-Wan, är det lätt att göra ett litet ödesdigert misstag... 

detaljer! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara så sanslöst bra, allting! Det är den ultimata äventyrs-filmserien - och den kommer ALDRIG att överträffas. Allt annat är blaha, blaha! 😄

Mjae, glöm nu inte filmer som The Goonies, Big Trouble In Little China och andra äventyrsfilmer även om de kanske inte är serier 😛

/Majken

Big trouble in little China? 😛

Du med mig skämta aprilo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...