Jump to content
Annons

Jarre inspirerad låt

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare... satt å snickrade lite på en låt och kom igång snabbt. På ett par timmar fick jag till min låt som jag kallar Logic (Part One). Influerad av Jean Michel Jarre och Kraftwerk men mest Jarre.

Ge mig gärna feedback och säg vad ja borde förändra... Jag är trots allt nybörjare både på reason och på att spela synth. Å jag e bara 15 år 😮😉

Låtnamn: Logic (Part One)

Artist: Gurtcci

Genre: Electronic/Synth

Låtlängd: 3:27

Kompositör: Gustav "Gurtcci" Claughton

Inspelningsår: 2005

Format: Mp3

Storlek: 3,95 mb

Status: Halvfärdig

Det är nåt fel me länkningen så ni får klistra in den här adressen i stället :

Eller högerklicka och trycka på "spara mål som"

/Gustav "Gurtcci" Claughton

Redigerat av claughton
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej 15-åringen!

Farbror musik som skriver här. Först och främst får jag säga att Jean Michel Jarré är ingen dålig förebild precis! Albumet Oxygene t.ex. är kalasbra! Kraftwerk är också mycket bra: Autobahn en höjdare, Das Model, Electric café m.fl.

Nu till allvaret: 😉

Positivt:

* Tycker detta är rätt bra, inte minst med tanke på din ringa ålder.

* Bra avslut. Äntligen en demo med det...

* Underfundigt att komma tebax med den ljusa saken där på slutet, när man trodde det var slut redan.

Negativt:

* Ev. något högt mixad "steel drum", eller vad det nu är för ljust synthljud som spelar teman hela tiden.

* Jag tycker att låten dör lite obefogat efter ca. 1 minut eller nåt...innan trummorna kommer in igen.

* Kanske lite dov och platt ljudbild. Borde man kunna få mer djup liksom?

Är det första gången du skickar in? Du kunde haft med en betygsmätare, men det spelar ingen roll. Jag sätter åtminstone 3 plus.

Bra jobbat!

😮

:musik

Dela på andra sajter

Tackar 😉

Det här är nog den första låten som jag verkligen har kommit långt på men jag ska ha dina åsikter i åtanke för jag kommer nog att fortsätta fila lite...

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tråkigt och märkligt. Jag själv kunde ladda ned låten från första början direkt och den laddades t.o.m. snabbare än nån annan demo hittills. Sitter med 56 kB modem. Jag klickade på länken (pekplatta), valde "spara mål som" (pekplatta=både vä o hö långfinger simultant), sparade på lämplig mapplats i pc:n, varefter en osedvanlig snabb nedladdning påbörjades. Låten startar. Det måste hänt nåt med tekniken därefter?!

😉

:musik

Dela på andra sajter

15 bast och Jarrefantast. Fräckt! 🙂

Håller med att mtp din ringa ålder är det här bra. Du skulle jobba lite med mixen tror jag, speciellt nivåerna på de olika instrumenten verkar inte speciellt anpassade till varandra (mer fläsk på padsen t.ex 🙂), men du har en schysst grund att bygga vidare på.

Framförallt förbannat kul att höra annat än de facto-trance från någon i din ålder. Fortsätt så! 😎

Dela på andra sajter

Jobbigt... 🙁

The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.

Access to this site will be restored within an hour. Please try again later.

Dela på andra sajter

Är ju själv en MEGAFAN av Jarre´s produkter...

Open Wide

Jarre goes Techno. 😄

Jag gjorde oxå en hel del Jarre och Vangelis-inspirerat för sisådär 15 år sedan. Här är ett exempel (om vi nu ska spamma tråden med egna alster 🙁 ):

Bara massa gamla hårda synthar. Seashore och Ironworks är f-n humor idag! 😆

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.