Henric Svensson Postat 25 januari Postat 25 januari Hej på Er! Satte ihop en låt som fick titeln När tåget har gått - inga konstigheter pang på rödbetan - Bas, trummor, piano, orgel och en gitarr! Börjar komma igång med Logic nu - känns rätt gött! Grymt nöjd med ljudkortet, pluggarna från Universal Audio låter fett nice! Nåväl, lägger låten här och texten längst ner som vanligt! När tåget har gått Text & Musik Henric Svensson 202401 Stanna en stund jag ska ge dej det du saknat Du har hört det förut det är en dålig idé Vänta lite bara jag ska förklara vad jag menar Det gick som det gick för att det var som det var För när tåget har gått finns det ingen väg tillbaka För när tåget har gått står du själv kvar på perrongen Med gitarren i din hand och gråten i din hals Backa bandet lite vad var det nu som hände Det är som det är och det är inget mer med det Vänta lite bara jag ska förklara vad jag menar Det gick som det gick för att det var som det var För när tåget har gått finns det ingen väg tillbaka För när tåget har gått står du själv kvar på perrongen Med gitarren i din hand och gråten i din hals Med gitarren i din hand Med gitarren i din hand Och gråten i din hals
Richie76 Postat 30 januari Postat 30 januari Tajt och fint! Det enda jag reagerar på är att sången känns som den ligger lite utanpå mixen på nåt sätt. Kanske val av reverb eller jag som har dålig koll😅 1
Henric Svensson Postat 31 januari Trådstartare Postat 31 januari 21 timmar sedan sa Richie76: Tajt och fint! Det enda jag reagerar på är att sången känns som den ligger lite utanpå mixen på nåt sätt. Kanske val av reverb eller jag som har dålig koll😅 -Har faktiskt bara ett slapdelay på sången på denna! -Sången ligger väl framme i ljudbilden…kanske ska vrida på lite mer delay… -Jag tycker själv nu när jag fått lite perspektiv på låten att sången låter nice, däremot tycker jag att gitarren på solona har lite väl mycket effekt… -Ska gå igenom mixen igen och lyssna med friska öron! -Tack för din kommentar! 🥰
Henric Svensson Postat 1 februari Trådstartare Postat 1 februari -Jag har öppnat delaykranen lite till på sången! -Har även strypt lite reverb på Telecastern och puttat upp solona ett par myrben! -Känns nog bättre så här!
Henric Svensson Postat 3 februari Trådstartare Postat 3 februari -Har ändrat panoreringen på gitarrsolona och lagt Telecastern i mitten, nu sitter den som en käftsmäll! 🙂 -Projektet känns avslutat för min del!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.