Jan Postat 25 januari Postat 25 januari Ursäkta en förmodligen korkad fråga. Jag har kört Cubase i några år och inget problem. Men nu har jag installerat Reaper och spelat in några spår. Heller inga problem. Men när jag nu ska mixa volymer på de olika spåren, hur gör man ?? Kan någon vänlig själ som kör Reaper förklara hur jag kommer åt att "spela in" volymer som ska styra varje spår.
0 slejnard Postat 25 januari Postat 25 januari (redigerat) Hej Jan från en annan Jan. Inspelningsvolym styr du från ljudkortet. Reglarna du ser i mixerbordet i reaper är för lyssning/mixning. Redigerat 25 januari av slejnard La till
0 Jan Postat 25 januari Trådstartare Postat 25 januari Självklart reglerar jag volymen via ljudkortet vid inspelning, men senare vill man ju kunna justera volymen på de olika spåren vid olika passager så att man får det hela som man vill. Det och mycket annat är ju det man gör vid mixning. Och jag vill endast veta hur man reglerar volymen på inspelade spår.
0 Jan Postat 30 januari Trådstartare Postat 30 januari On 2024-01-25 at 19:16 sa slejnard: Varmt tack! Denna video förklarar exakt det jag ville veta !! 1
Fråga
Jan
Ursäkta en förmodligen korkad fråga. Jag har kört Cubase i några år och inget problem.
Men nu har jag installerat Reaper och spelat in några spår. Heller inga problem.
Men när jag nu ska mixa volymer på de olika spåren, hur gör man ??
Kan någon vänlig själ som kör Reaper förklara hur jag kommer åt att "spela in" volymer som ska styra varje spår.
7 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.