Snälla skriv inga tips om " Faraday cage/skärmning av gitarr, dimrar, lysrörsarmaturer, jordning, egen vägguttagsgrupp" medmera.. Jag är elektriker, jag har koll på allt i den vägen och jag har testat allt som har med det att göra! 🙃
Jag har brytit strömmen till HELA fastigheten och problemet kvarstår ändå vilket gör att det måste komma utifrån.
Okej nu till mitt problem..
Jag får ett surr hemma i min lägenhet genom gitarrerna.
Det spelar ingen roll om jag har humbucker eller single coil.
Jag har testat 5 olika gitarrer, olika kablar, skärmade som oskärmade.
4 olika förstärkare, både Kemper, rörförstärkare och transistorförstärkare.
På filmen kör jag även genom en strömrenare som jag fått låna.
Gitarrerna och kempern är knäpptysta när jag spelar på andra orter så det är starkt kopplat till min lägenhet.
Då jag som sagt har brytit strömmen till hela fastigheten och ljudet fortfarande finns kvar så har jag inga tips kvar.
Surret kan nästan försvinna om jag håller gitarren i en viss position.
Här är även en länk till en kille som har ett liknande problem i Canada men där det verkar vara ett skåp i gatan som orsakar problemet.
Där tänker jag dock att det är kört för min del att få ut en tekniker som tittar på detta.. 😅
Stort tacksam för all hjälp jag kan få trots att jag egentligen har gett upp... 😊😊
Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.
Fråga
Mezze
Okej nu behöver jag all hjälp jag kan få i hela världen...
Se min video här: https://1drv.ms/f/s!Agdgiljvb7wCilfgY2WVjOlqILMm?e=8t2H6o
Snälla skriv inga tips om " Faraday cage/skärmning av gitarr, dimrar, lysrörsarmaturer, jordning, egen vägguttagsgrupp" medmera.. Jag är elektriker, jag har koll på allt i den vägen och jag har testat allt som har med det att göra! 🙃
Jag har brytit strömmen till HELA fastigheten och problemet kvarstår ändå vilket gör att det måste komma utifrån.
Okej nu till mitt problem..
Jag får ett surr hemma i min lägenhet genom gitarrerna.
Det spelar ingen roll om jag har humbucker eller single coil.
Jag har testat 5 olika gitarrer, olika kablar, skärmade som oskärmade.
4 olika förstärkare, både Kemper, rörförstärkare och transistorförstärkare.
På filmen kör jag även genom en strömrenare som jag fått låna.
Gitarrerna och kempern är knäpptysta när jag spelar på andra orter så det är starkt kopplat till min lägenhet.
Då jag som sagt har brytit strömmen till hela fastigheten och ljudet fortfarande finns kvar så har jag inga tips kvar.
Surret kan nästan försvinna om jag håller gitarren i en viss position.
Här är även en länk till en kille som har ett liknande problem i Canada men där det verkar vara ett skåp i gatan som orsakar problemet.
Där tänker jag dock att det är kört för min del att få ut en tekniker som tittar på detta.. 😅
Stort tacksam för all hjälp jag kan få trots att jag egentligen har gett upp... 😊😊
4 svar på denna fråga
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.