Jump to content
Annons
  • 0

Spela in hi-hats med munnen och göra om till midi?

Fråga

Postat (redigerat)

Tanken slog mig nyss. 

Jag är urkass på att få till hi-hats i mina beats men är annars rätt bra på beatbox. Borde det inte gå att spela in mina beatboxade hi-hats i micken och sedan på något sätt omvandla det ljudspåret till midi, där jag sedan lägger en lös hi-hat sample på och fixar velocity och sådan efteråt?

Kan det gå.
Jobbar i FL Studio.

Redigerat av Baztard

7 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

Absolut, du borde testa Vochlea Dubler. Du kan lära upp den på alla dina beatbox-ljud och så kan du beatboxa inte bara hihat men också hela trumkitet. 

https://vochlea.com

• Gilla 1
Annons
  • 0
Postat

Kan absolut göra föregående svarat.

Annars så spelar du bara in hi-hat beatet. Därifrån "splicear" du upp varje "slag". Och skapar midi av dessa. Går att göra i Cubase bl.a. Men hur övriga Draws funkar har jag tyvärr noll koll på 😉😔😆

• 0
Postat
18 timmar sedan sa Linus:

Absolut, du borde testa Vochlea Dubler. Du kan lära upp den på alla dina beatbox-ljud och så kan du beatboxa inte bara hihat men också hela trumkitet. 

https://vochlea.com

Haha, fantastiskt!

• 0
Postat
7 timmar sedan sa vayzeria:

Kan absolut göra föregående svarat.

Annars så spelar du bara in hi-hat beatet. Därifrån "splicear" du upp varje "slag". Och skapar midi av dessa. Går att göra i Cubase bl.a. Men hur övriga Draws funkar har jag tyvärr noll koll på 😉😔😆

Tack för tipset!

• 0
Postat
5 timmar sedan sa SANdy COX:

Eller kollar vågformen och lägger hihat på samma ställe, går lika snabbt eller snabbare?

Så kan man ju också göra, smart!

• 0
Postat

Varför inte använda editorn i musikprogrammet? Enkelt att pluppa in pluppar där och fixa ett hihat ljud. 

Varför krångla tänker jag? 

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.