Henric Svensson Postat 13 januari Postat 13 januari Hej på Er! Har bytt dator och ljudkort och här kommer en liten test-trudelutt! Det blev en Mac Studio med 128 GB Ram och 4 TB hårddisk och ett Apollo x8p ljudkort - funkar fint så här långt! Har bytt till Logic Pro X från att kört Cakewalk Sonar i många år - börjar få kläm på programmet men befinner mej fortfarande i lärostadiet, men nu kommer det ut musik iaf! Detta projektet är mixat med hjälp av hörlurar och mina Yamaha HS-5 med tillhörande subwoofer. Har inte fått igång mina Genelec-högtalare ännu, väntar på mer grejor! Har inte lagt så mycket krut på själva komponerandet utan fokus har varit att lära mej så mycket som möjligt i Logic samt att försöka få till ett vettigt arbetsflöde och framförallt att få ut musik i andra änden! Bara att lära sej redigera klipp, lägga till volymautomation etc tar ju sin tid! Fortsatt trevlig helg på Er! Text & Musik Henric Svensson 202401 Jag har förstått att det är ganska brått Kanske en dag kommer du förstå Det är inte som det verkar Det är inte som du tro Vi får hoppas vi får tro Vi får hoppas vi får tro Vi får hoppas vi får tro Vi får hoppas vi får tro Instrumentalt stick Gitarrsolo Vi får hoppas vi får tro Vi får hoppas vi får tro Instrumentalt stick Slut 1
slejnard Postat 13 januari Postat 13 januari Jazzfunk! Jag gillar detta Henric. Låter mycket bra. Väl spelat och intressanta harmonier. 👍 1
Henric Svensson Postat 13 januari Trådstartare Postat 13 januari 6 minuter sedan sa slejnard: Jazzfunk! Jag gillar detta Henric. Låter mycket bra. Väl spelat och intressanta harmonier. 👍 -Tackar ödmjukast Slejnard! 😍
Flizzaff Postat 14 januari Postat 14 januari Jodå. Något kort men... Det är bra. Jag sätter en fyra av fem möjliga i betyget. 1
Henric Svensson Postat 14 januari Trådstartare Postat 14 januari 4 timmar sedan sa Flizzaff: Jodå. Något kort men... Det är bra. Jag sätter en fyra av fem möjliga i betyget. -Tack! -Ja den är lite kort, bara en liten trudelutt, fokus har legat på arbetsflöde och att få ut en låt! -Byta inspelningsprogram är inget man gör för att det är roligt
Jonatan Lundin Postat 14 januari Postat 14 januari (redigerat) Coolt! Låter bra. Sången låter panorerad typ L25? Ska're va så? Redigerat 14 januari av Jonatan Lundin 1
berch Postat 15 januari Postat 15 januari (redigerat) Nej, fortsätter nog men Cakewalk ett tag till och strular det till sig blir det Studio One. Kul liten trudelutt! Redigerat 15 januari av berch 1
Henric Svensson Postat 15 januari Trådstartare Postat 15 januari 22 timmar sedan sa Jonatan Lundin: Coolt! Låter bra. Sången låter panorerad typ L25? Ska're va så? -Nej, har rättat till det nu! -Tack! 😍
Henric Svensson Postat 15 januari Trådstartare Postat 15 januari 1 timme sedan sa berch: Nej, fortsätter nog men Cakewalk ett tag till och strular det till sig blir det Studio One. Kul liten trudelutt! -Kul att prova något nytt, har kört Cakewalk sedan det var ett Dos program...
Henric Svensson Postat 19 januari Trådstartare Postat 19 januari -Varit inne och petat lite på sången, ville ha lite mera presence, lät lite väl mycket hängmatta tyckte jag! -Gjort några myrbensjusteringar på masteringen oxå! 🤔
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.