Lunaspice Postat 12 januari Postat 12 januari Hej! Jag håller på och pular med en låt här hemma och skulle behöva lite perspektiv på mixning och ljudbild. Jag bifogar ett avsnitt av låten så ni kan höra. Tacksam för alla möjliga tips jag kan få (kring annat än ljudbild också såklart :)). BLEGH.mp3
Flizzaff Postat 12 januari Postat 12 januari Det låter bra. Bakgrundsorgeln (eller vad det är för instrument) kanske ska upp i volym, men du kanske har tänkt att den ska ligga i bakgrunden? 5/5 i betyget.
Lunaspice Postat 12 januari Trådstartare Postat 12 januari 7 minuter sedan sa Flizzaff: Det låter bra. Bakgrundsorgeln (eller vad det är för instrument) kanske ska upp i volym, men du kanske har tänkt att den ska ligga i bakgrunden? 5/5 i betyget. Det är gitarr med massor av effekter... 🙂 Ja, det är nog tanken att den ska ligga i bakgrunden. Ligger den för långt fram i ljudbilden så dränker den resten, därav lite tips 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.