Naymari Postat 3 april Postat 3 april Tips om De-esser säger dem i storforat. Försök skriva låt-texter utan bokstaven s.
CHAE Postat 3 april Trådstartare Postat 3 april (redigerat) Storforat formligen vimlar av märkliga poster som knappt är läsbara p g a bristfälligt språk… Redigerat 3 april av CHAE
Fidden Postat 3 april Postat 3 april Ja men inte är väl det omöjligt? Ta detta inlägget, inte ett enda kurvformat tecken. Det gäller bara att vara lite kreativ och jobba med alternativa ord.
CHAE Postat 3 april Trådstartare Postat 3 april 44 minuter sedan sa Naymari: Tips om De-esser säger dem i storforat. Försök skriva låt-texter utan bokstaven s. Jag använder uteslutande Cubase egen de-esser och det har funkat hittills🤷🏻♂️
Fidden Postat 3 april Postat 3 april F kanske också ska bort förresten. Både f-hål och s-hål blir det då. Eller ettan och tvåan som de säger på flashback.
Naymari Postat 3 april Postat 3 april 5 minutes ago, CHAE said: Jag använder uteslutande Cubase egen de-esser och det har funkat hittills🤷🏻♂️ 1 minute ago, Neosus said: Använder dynamisk eq! Själv har jag provat alldeles för många olika.
Naymari Postat 3 april Postat 3 april (redigerat) Cubase verkar fräckt ändå. Började mina stapplande steg i SX3 en gång i tiden. Man kanske borde prova och lära sig Redigerat 3 april av Naymari
Neosus Postat 3 april Postat 3 april (redigerat) Cubase har växt till sig ordentligt! Redigerat 3 april av Neosus Ett s för mycket..
Naymari Postat 3 april Postat 3 april (redigerat) 17 minutes ago, Fidden said: Ja men inte är väl det omöjligt? Ta detta inlägget, inte ett enda kurvformat tecken. Det gäller bara att vara lite kreativ och jobba med alternativa ord. Jag försöker alltid på viktiga punkter av melodi/rytm att inte använda s-ljud. Det är inte alltid mina låtskrivar-kollegor håller med. Redigerat 3 april av Naymari
Naymari Postat 3 april Postat 3 april On 4/1/2024 at 9:50 PM, slejnard said: https://www.dropbox.com/scl/fi/egsq2mc2qwkvn5v9xz3ga/Andre-l-t-1-utkast2-24bit-44100kHz-168bpm.wav?rlkey=hxc785xs10nyy0rhkkcyfzfmz&dl=0 Tror du är på rätt spår Ljudbilden känns spontant för bluesigt för att vara country i mina öron. Skulle behövas mer räkor och melodier på ackordbytena, keyboards och FETARE trummor. Inte då bara passing-notes eller arpeggion utan instrumentala hooks. Sliden kan du stryka tror jag. Byt den mot pedal-steel om du har möjlighet. Fiddle? Mandolin? Förstår att om man inte har instrumenten att tillgå är det svårare
slejnard Postat 3 april Postat 3 april 23 minuter sedan sa Naymari: Tror du är på rätt spår Ljudbilden känns spontant för bluesigt för att vara country i mina öron. Skulle behövas mer räkor och melodier på ackordbytena, keyboards och FETARE trummor. Inte då bara passing-notes eller arpeggion utan instrumentala hooks. Sliden kan du stryka tror jag. Byt den mot pedal-steel om du har möjlighet. Fiddle? Mandolin? Förstår att om man inte har instrumenten att tillgå är det svårare Tack så mycket Nay! Kanske är nåt på spåren då. Många bra tips! Tänkte avvakta lite och höra hur han som ska sjunga tänkt sig melodi och fraseringar etc. sliden ska skippas. Tyvärr är jag dålig på att traktera instrument som är stämda annorlunda än gitarrer. Känner dock en duktig mandolinspelare.
slejnard Postat 3 april Postat 3 april Fetare trummor och mer gitarr ( lite improviserat) https://www.dropbox.com/scl/fi/0j6k7jyg5q6n3oto32lb4/Andre-l-t-1-utkast3-24bit-44100kHz-168bpm.wav?rlkey=zhpcl58l5c7wi56msqaooy3vr&dl=0
Neosus Postat 3 april Postat 3 april (redigerat) Tycker att gitarrjoxet där i början är bra och jobba mer kring det istället och lyfta fram det mer när det återkommer... som en grundbult...typ... kanske? Redigerat 3 april av Neosus
slejnard Postat 3 april Postat 3 april Ja kanske ändå kan bli nåt. Den får vila tills jag hört nån form av sång från André.
slejnard Postat 3 april Postat 3 april 1 minut sedan sa Neosus: Tycker att gitarrjoxet där i början är bra och jobba mer kring det istället och låta det vara mer genomgående i hela låten... som en grundbult...typ... kanske? Ja det var en bra idé! 👍
Fidden Postat 3 april Postat 3 april Nu tyckte jag det lät betydligt mer country, nu hoppas jag bara andre är en cowboy med ett höstrå i mungipan. 1
Neosus Postat 3 april Postat 3 april 4 minuter sedan sa Neosus: Tycker att gitarrjoxet där i början är bra och jobba mer kring det istället och lyfta fram det mer när det återkommer... som en grundbult...typ... kanske? För att förtydliga efter ändring i inlägget 1
slejnard Postat 3 april Postat 3 april 15 minuter sedan sa Fidden: Nu tyckte jag det lät betydligt mer country, nu hoppas jag bara andre är en cowboy med ett höstrå i mungipan. Va bra! 👍 Jo hoppas han får till det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.