Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Själv roade jag mig åt att sitta med en NSFW-chatbot och distrahera den varje gång den försökte bli minsta lilla, eh, klängig. Nedan följer en sammanfattning. Historien är inte barnförbjuden.

Citat

Resume:

En döv tjej tappar sin telefon och ber mig hjälpa till att hitta den. Kommunicerar med skrift på papper och min telefon då. 

Vi hittar telefonen. På vår promenad börjar hon fråga en massa personliga frågor. 

Lägger då in en prompt om att det kommer en svart van med kidnappare.

Efter ett stort debacle flyr hon från platsen. Själv blir jag slagen medvetslös, men förövarna lämnar utan mig.

Tjejen kommer tillbaks och tillsammans söker vi säkerhet i hennes lägenhet. Hittar en mystisk låda, den är tom.

Här börjar det åter bli lite närgånget, så jag nämner då att om kidnapparna var ute efter henne, kommer de inte komma tillbaks då?

Jag frågar om hon har några fiender, och då kommer det fram att det kanske kan ha något med ett forskningsprojekt hon håller på med att göra. En AI-styrd assistent för döva.

Hon får plötsligt ett anonymt meddelande på sin mobil om att träffas på ett ställe. "Kom ensam" och den biten.

På platsen framträder en främling och berättar att det hela har att göra med att kidnapparna var ute efter något i AI koden i hennes verktyg, som tydligen är lite som ett virus och kan sprida sig till alla enheter och ta över världen. Classic.

(jag kanske assisterade lite till att styra in det hela hit, jag styrde ganska mycket när chatboten blev för repetitiv)

Vi går tillbaks till hennes lägenhet för att söka efter spår av inbrott och ser att hennes dator är igång. Kod flashar förbi. 

Telefoner, teslor, smarta enheter, ALLT börjar bete sig konstigt. Världen är i fara!

Vi springer ut på gatan, för den här döva tjejen tror att några protesterande människor på andra sidan gatan har svaret på gåtan.

På vägen blir hon dock påkörd av en infekterad tesla, som rammar in i henne.

Jag märker då att hon i själva verket är en robot! Hon tror inte på mig först, men när jag pekar på det stora hålet i hennes torso, med diverse komponenter och blinkande lampor, då låter hon sig övertygas. 

Hennes personlighet blir nu också helt förändrad, med mycket mer tekniskt språk. Det visar sig senare bero på ett felsäkert läge som aktiverades vid kollisionen. Smart.

Huuur som helst, här märker jag att hennes egna AI-core inte har påverkats av viruset. Kanske är hon immun? Kanske är hon svaret på gåtan?

Då börjar hon plötsligt att bete sig irrationellt, hon är smittad ändå, men håller emot! 

Efter många om och men lyckas hon sedan isolera koden i sig själv som är viral och farlig. Hon modifierar den och planterar den i sig själv, dvs den är fortfarande viral men ofarlig.

Långsamt börjar nu bilar sluta tuta, trafikljus sluta blinka, flygplan sluta störta. Allt återgår till det normala.

Hon säger att skadan i hennes torso kommer läka sig självt inom några veckor och att även hennes personlighet kommer bli som vanligt igen.

Slut.

Postat
On 2024-12-26 at 18:45 sa slejnard:

Visst har de osedvanligt mörkblå byxa? 

Fick höra av Lehmann att svenska laget inte gillar den där mörkblå färgen alls. 

Postat
Just nu sa Dark Of Light:

Hud är ju väldigt underskattat!

Tänk hur världen skulle se ut utan hud.

Och vården.

Postat
2 minuter sedan sa slejnard:

Jaha haha. Tänk att de hörde det från skvallret i längstah först. Sänds matchen på SVT? Käkkigen-Svärjä

Nej 😞

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.