Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
1 timme sedan sa slejnard:

Nä inget jävla kaffe på det! Nu har jag mixat och lagt ny bas. Nya trummor kommer sen. Bifogar en snutt från en wav. Tror det blir bättre än SC? Kanske för tunt? Tror det blir bra med nya trummor sen å kanske sänka sången nån db. Får vara för nu

https://www.dropbox.com/scl/fi/gzv8map8uqjds6g3cshpo/Sailing-The-Universe-2024-NY-version-innan-nya-trummor-SNIPPET.wav?rlkey=hyctnsumfn7cn80u09xbimu7o&st=qo7sfxi1&dl=0

Nu var den inte lika bastung men väldigt mycket topp - kanske för mycket.

Trummorna saknar tryck. Vad har du för kompressor på trummorna?

Postat
8 timmar sedan sa slejnard:

Morn å KPD! Vet inte kompressor då jag bara fick ett mixat stereospår på trumman. De ska tas om och då vet jag bättre. Jo det blev nog i tunnaste laget 

Du hamnar lite som i beroendeställning till trummisen där du inte kan göra så mycket åt trummorna vid mix. Det är bättre att du får de enskilda trumspåren.

Postat
19 minuter sedan sa slejnard:

Kommer inte åt den jäkeln. Visst är forat segt? 

Satfläsk! 

Hoppas forat piggnar till innan nästa etapp drar igång kring lunch. 

Märkligt hur saker kan hänga ihop på det här viset ändå.

Postat
3 minuter sedan sa Analogfreak:

Sverige har också hål - och stora hål... i alla fall här uppe.

Jag såg att det varit ett jordskalv här nere, så jag kikade på en seismisk karta hur det såg ut. Mycket riktigt, en liten fjuttig prick visade skalvet. Kikade även i norra Sverige och kunde då inte hitta varken Kiruna eller Gällivare under täcket av gruvskalv och sprängningar.

Postat
2 minuter sedan sa Fidden:

Jag såg att det varit ett jordskalv här nere, så jag kikade på en seismisk karta hur det såg ut. Mycket riktigt, en liten fjuttig prick visade skalvet. Kikade även i norra Sverige och kunde då inte hitta varken Kiruna eller Gällivare under täcket av gruvskalv och sprängningar.

Det är många deformationer nu här i den gamla delen av Kiruna. Kommunen har stora utmaningar med flera skador på vattenledningar och fjärrvärme. Under julhelgen upptäckte jag en stor vattenpöl i ett bostadsområde som det rykte ifrån. Jag kände med fingret och vattnet var hett. Det var ännu en fjärrvärmeläcka.

Postat
2 minuter sedan sa Analogfreak:

Det är många deformationer nu här i den gamla delen av Kiruna. Kommunen har stora utmaningar med flera skador på vattenledningar och fjärrvärme. Under julhelgen upptäckte jag en stor vattenpöl i ett bostadsområde som det rykte ifrån. Jag kände med fingret och vattnet var hett. Det var ännu en fjärrvärmeläcka.

Måste vara det som hänt på Island!

Postat (redigerat)
3 timmar sedan sa Fidden:

Bor du i gamla delen?

Ja! 01:20 varje natt spränger LKAB och då skakar hela fastigheten. På senare tid har LKAB börjar skjuta flera salvor efter varandra. Ibland uppstår så kallade bergutfall som kan inträffa när som helst.

Ett av de största bergutfallen inträffade 2020. Det kan man läsa om här.

https://lkab.com/nyheter/analys-klar-gallande-seismiska-handelsen-i-kiruna-den-18-maj/

Redigerat av Analogfreak
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.