Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Finns det några viktiga måsteheter i Längstah då?

JA!

Vi firar just uttrycket "kpd" som först myntades av mig den 3 aug. 2015. Detta firas årligen med... ja... kaffe?
Andra viktiga datum är:

Den 27 maj då infaller osthens dag (ja, det stavas sådär, här. Lång historia, en hel resa, tro mig...). 

Den 8:e september då läskunnighetens dag firas med att vi unnar oss en läsk givetvis.

Den 29 september är det kaffets dag. Ja... det var nog det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Dark Of Light:

Nej då. Inte lätt att vara "den nye" på arbetsplatsen så lite förklaringar är kanske på sin plats. Det finns inga regler gällande vilka bilder eller symboler (eller symbaler rent av) som bör användas här vid en ev. PT.

Helliåkåpetrar (den lille då) vid PTs har traditions enligt varit min grej. U-båtar som page-bottom markering hölls jag med för många år sedan också, mest för att retas. Ett tag körde Neo med sin spermahare och på senare tid den där Kina helliåkåpetern som ständig tvåa under en PT bara för att...

Men det har funnits fler bilder genom tiderna t ex en avbildning av Earlen av Norrland (Slej) när han kommit på tal:

image.png

Visst är det likt..? Hrm. Nåja.

Inget är egentligen fel eller rätt. Man kan ju försöka hitta "sitt" flygfä eller annat om man vill men inte faen är det nödvändigt.

Kpd (Kaffe På Det, ytterligare ett av mina påhitt) och hade gött AF! 

Jag har fått diagnoser och står inte till arbetsmarknadens förfogande och är inte ny på någon arbetsplats så det förklarar varför jag fattar nada om alla heliåkåpetrar och andra grunkor som far omkring i Längstah.

Sen tycker jag att det dricks alldeles för lite kaffe och undrar därför om det finns utrymme för uttrycket kpa (kaffe på allt).smileys-thinking-kul.gif.9574302a133c9df8db4815745c5d627c.gif

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan sa Analogfreak:

Jag har fått diagnoser och står inte till arbetsmarknadens förfogande och är inte ny på någon arbetsplats så det förklarar varför jag fattar nada om alla heliåkåpetrar och andra grunkor som far omkring i Längstah.

Sen tycker jag att det dricks alldeles för lite kaffe och undrar därför om det finns utrymme för uttrycket kpa (kaffe på allt).smileys-thinking-kul.gif.9574302a133c9df8db4815745c5d627c.gif

 

Det gängse sättet är att få kaffet i sig. Inte på sig. Inmundiga kaffet som Slej skulle uttrycka det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...