Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
Just nu sa Dark Of Light:

Sedan är det ju så att det bir en smula enahanda här emellanåt.😁 Kpd, en och annan spermahare. Kpd igen, kanske någon (Slej) lägger ut en låt. Kpd. Ja, you know the drill...

Ja så är det. Livet! 🤩 Ibland tänker jag på vad ni gör i det ”civila” , utanför Längstah 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa slejnard:

Ja så är det. Livet! 🤩 Ibland tänker jag på vad ni gör i det ”civila” , utanför Längstah 

Jobbar mest, känns det som. Ett par gamla päron tar upp en del tid. Då är Längstah en välkommen distration, den fyller sin funktion den här gamla skutan trots allt!

Men visst saknar man figurerna från förr. Overkill, Pazo och salig DG för att nämna några få...

Redigerat av Dark Of Light
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan sa slejnard:

Ja så är det. Livet! 🤩 Ibland tänker jag på vad ni gör i det ”civila” , utanför Längstah 

Sen jag fick mina diagnoser har jag nu fått sjukersättning beviljad av Försäkringskassan. Jag funderar ofta på om det då finns någon plats i samhället för såna som mig eller om man bara ska vänta på att åldern tar ut sin rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Dark Of Light:

Jobbar mest, känns det som. Ett par gamla päron tar upp en del tid. Då är Längstah ett välkommen distration, den fyller sin funktion den här gamla skutan trots allt!

Men visst saknar man figurerna från förr. Overkill, Pazo och salig DG för att nämna några få...

Sadam JR var också länge sen man såg.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Analogfreak:

Sen jag fick mina diagnoser har jag nu fått sjukersättning beviljad av Försäkringskassan. Jag funderar ofta på om det då finns någon plats i samhället för såna som mig eller om man bara ska vänta på att åldern tar ut sin rätt.

När jag hade en lång period av arbetslöshet tänkte jag likadant. Det är så lätt att känna vanmakt.  Men plötsligt ordnade det sig. Ge inte upp trots ovissheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Analogfreak:

Sen jag fick mina diagnoser har jag nu fått sjukersättning beviljad av Försäkringskassan. Jag funderar ofta på om det då finns någon plats i samhället för såna som mig eller om man bara ska vänta på att åldern tar ut sin rätt.

Bra att du fått sjukersättning. Ja samhället har blivit hårdare och kallare. Hoppas värmen, solidariteten och omtanken kommer tillbaka snart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan sa Dark Of Light:

När jag hade en lång period av arbetslöshet tänkte jag likadant. Det är så lätt att känna vanmakt.  Men plötsligt ordnade det sig. Ge inte upp trots ovissheten.

Den här kommunen utvecklas åt fel håll. Folk flyttar härifrån och ersätts med arbetspendlare.

Villor köps upp av företag och används som entreprenörsbostäder. Fly in - fly out -utvecklingen medför att kommunen får färre och färre skattebetalare och man tvingas skära ned på samhällsservice.

Nu har man dragit in mjölken för eleverna i grundskolan.

Men man har plöjt ner över 1 miljard i ett badhusprojekt som fått hård kritik i media.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...