Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
54 minuter sedan sa Dark Of Light:

Så, hur gick det? Vad spelade du, House of the Rising Sun eller Smoke on the Water?

Jadu, märker hur jääävla socialt awkward jag blivit. Provspelade under stor ångest några minuter, sen tänkte jag att detta ger ju inget. Så jag köpte den och drog hem. Märker nu att den är märkbart tystare än min 3000:- fender från 98. Men det är nog formen. Min gamla är en dreadnought. Säkert en centimeter djupare dessutom.

Sen tar det väl ett tag innan träet "mognar".

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa Fidden:

Jadu, märker hur jääävla socialt awkward jag blivit. Provspelade under stor ångest några minuter, sen tänkte jag att detta ger ju inget. Så jag köpte den och drog hem. Märker nu att den är märkbart tystare än min 3000:- fender från 98. Men det är nog formen. Min gamla är en dreadnought. Säkert en centimeter djupare dessutom.

Sen tar det väl ett tag innan träet "mognar".

Godis! Ja, jag begriper inte ett skit om gitarrer (började som trummis men hålls mest med hushållssång numer... om ens det...) men har jobbat med tillräckligt många gitarrister för att förstå att inte heller det är enkelt. Lite som med studiojobb eller inspelningar för min del. Är mer av en "artist" än hantverkare för att använda stora ord.

Kul att du hittat ett objekt värd experimenterandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa Dark Of Light:

Provspelade under stor ångest några minuter

Btw, så där känner jag mig bara jag går in i en musikaffär överhuvudtaget. ALLA ska provspela låtarna jag nämnde oven och vad fan ska jag göra då? Torrdra Run To The Hills i en icke inkopplad Sm 58?

3 minuter sedan sa Neosus:

Nu har det flyttat in en ny granne som inte fattar hur lyhörda lägenheterna är men hellre DET än elefanten som bodde ovanför mig tidigare!

 

 Hm... Knullar dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu sa Neosus:

Nu har det flyttat in en ny granne som inte fattar hur lyhörda lägenheterna är men hellre DET än elefanten som bodde ovanför mig tidigare!

 

Händer det nåt intressant i hens liv då?

Jag har inte listat ut om huset jag bor i är 99% ljudisolerat, eller om alla mina grannar är döda.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan sa Neosus:

Grattis till köpet! Den kommer du få till bra inspelningar med tror jag! Bra grundljud är A och O!

Det är lixsom svårt att polera en bajskorv (vem var det som myntade det uttrycket?)! 

 

Tack tack. Ja, även om den inte har lika hög klang så känns klangen mer kontrollerad. Tror jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan sa Dark Of Light:

Godis! Ja, jag begriper inte ett skit om gitarrer (började som trummis men hålls mest med hushållssång numer... om ens det...) men har jobbat med tillräckligt många gitarrister för att förstå att inte heller det är enkelt. Lite som med studiojobb eller inspelningar för min del. Är mer av en "artist" än hantverkare för att använda stora ord.

Kul att du hittat ett objekt värd experimenterandet!

Jag begriper inget jag heller, är nog typ en såndär som mikrar Billys och sedan delar den med japansk lyxkniv.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan sa Dark Of Light:

Btw, så där känner jag mig bara jag går in i en musikaffär överhuvudtaget. ALLA ska provspela låtarna jag nämnde oven och vad fan ska jag göra då? Torrdra Run To The Hills i en icke inkopplad Sm 58?

 Hm... Knullar dem?

Nä! Inte än iallafall men det händer väl snart... imageproxy.gif.382e23ad973d70d873a84a499e79b009.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan sa slejnard:

Kanske kanske sången för starkt mixad i senaste versionen 🤔. Iaf när jag lyssnar direkt i mobilen 

Lyssna på låten i en mängd olika saker. I bilen, hemma, med eller utan lurar. Det värsta är att det blir en kompromiss oavsett. Men man får en hint om riktningen i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan sa Dark Of Light:

Lyssna på låten i en mängd olika saker. I bilen, hemma, med eller utan lurar. Det värsta är att det blir en kompromiss oavsett. Men man får en hint om riktningen i alla fall.

Japp! Precis så gör jag. Tror den limmar bättre nu. 
 

Fast nu i Dol. 

  • Förbryllad 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...