Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Hade lagt ny bas och två till gitarrer. När jag la en gitarr plugin så hängde sig reaper. Hade jag sparat mellan tagningarna? Nej, bara göra om. Tog om leadsången också. Är den klar nu månne? Tips? Den känns iaf förbättrad

 

https://www.dropbox.com/scl/fi/u4kfghnnyalyhbm1rftc7/Meet-you-at-the-Circus-EP-Master.wav?rlkey=guwkgxmarrlm79giqo2fwr7qs&dl=0

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan sa Neosus:

Hur blir det om du spelar åttondelar på basen i refrängen? Nu stannar den upp på refrängen men borde vara tvärtom tänker jag? JC_thinking.GIF.49a10c9577930771dc89d3bcb72a81c9.GIF

 

Hur blir det om man halverar tempot och spelar sextondelarna? Blir det knepigt med fraseringen då? Låten blir kanske för lång också. JC_thinking.GIF.c699b86dace17ef08956ef7e94c57714.GIF

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa slejnard:

Hade lagt ny bas och två till gitarrer. När jag la en gitarr plugin så hängde sig reaper. Hade jag sparat mellan tagningarna? Nej, bara göra om. Tog om leadsången också. Är den klar nu månne? Tips? Den känns iaf förbättrad

 

https://www.dropbox.com/scl/fi/u4kfghnnyalyhbm1rftc7/Meet-you-at-the-Circus-EP-Master.wav?rlkey=guwkgxmarrlm79giqo2fwr7qs&dl=0

Vad tror du om Walking bass?

Jag dricker i alla fall kaffe. smileys-coffee._2gif.GIF.bcff99f6bbd520b99ed58232fa01ea8b.GIF

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan sa Neosus:

Här i Sollefteå är det fortfarande grönt (och jävligt. Hur kan man bo här?)

 

Som liten kunde jag bo där. Jag gick på Billstaskolan och gjorde lumpen på T3.

Du kan ju flytta till Gäddede i Strömsunds kommun. Där har dom inte lika varmt och grönt som i Solleteå. Du kan börja med att trampa dressin från Sollefteå via Långsele - Forsmo - Hotiing. Det går en del timmertåg på Forsmo- Hoting-banan så dom ska du undvika.

smileys-coffee.gif.2b1b595400639adbda7148c2593ac384.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...