Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
On 9/2/2024 at 9:27 PM, Naymari said:

Gig igen på onsdag. Inte gigat sen April! Kanske glömt hur man gör

Gig gick bra! Höll på missa flyg men det has

8 hours ago, Fidden said:

Tvåan är bäst.

 

Men för att återgå till filmsnack, har ni några tips inför helgen?

Jag funderar på att ge Filip och Fredriks en chans!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Analogfreak:

Hej!

Efter att jag fick diagnosen Asperger och därmed tillhör LSS har jag fått kämpa mot både Region Norrbotten och Kiruna kommun om rätten till insatser Jag drev det så långt som till Kammarrätten där jag fick rätt till insatser. Men trots att det nu gått 8 år sedan domen vann laga kraft har jag inte fått insatserna verkställda. Jag befarar att din situation inte ser så mycket bättre ut. Med anledning av hur dåligt ärenden hanteras i Norrbotten undrar ibland om vår länsbokstav BD står för Butt-Divider.

Du kan anmäla kommunen till IVO. Eftersom insatser enligt  9 § LSS där personlig assistans ingår handlar det om myndighetsutövning. Om en handläggare underlåter handlägga en ansökan om personlig assistans anses det som tjänstefel enligt 20 kap. 1 § BrB och kan anmälas till åklagare eller polis.

 

Ge inte upp!

Hej! 
tack för pepp. Det behövs. Det är en kamp livet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Fidden said:

Fick sjukvården stimpengar för den där visan, skulle kanske problemet försvinna.

11 dagar kvar till utbetalning - så kanske det kan lösa det hela. Vården missade tyvärr deadline för att ansöka om stim-stiipendium. 

 

14 minutes ago, slejnard said:

En fisk… 

Får du en till så har du snart ett eget stim. 

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte det ena så är det det andra... Precis när jag nu lyckats få en plats på vårdboende åt min far så blev mor inlagd på sjukhus. 

Tumörer i magen, kass bukspottkörtel, hjärtarytmik, värdelös syresättning av blodet.

You name it, she's got it. Dock är hon pigg, vi får se vart det lutar.

  • Ledsen 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja det inte lätt det vi kallar livet. En resa med skavanker, glädje och sorg längs vägen. Man får försöka fylla det med så mycket glädje, värde och lycka som det bara går. 
 

Jag håller på med att göra om en del gamla samt nån ny låt till kommande EP. Försöker vara noga och inte ha bråttom. Nån sur ton kommer nog ändå glida igenom 

Redigerat av slejnard
Mycket
Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan sa slejnard:

Ja det inte lätt det vi kallar livet. En resa med skavanker, glädje och sorg längs vägen. Man får försöka fylla det med så mycket glädje, värde och lycka som det bara går. 
 

Jag håller på med att göra om en del gamla samt nån ny låt till kommande EP. Försöker vara noga och inte ha bråttom. Nån sur ton kommer nog ändå glida igenom 

Jobba på! Ta gooooood tid på dig och när du tror att nu är det klart... Lägg undan alstren, sov på saken och lyssna igen. Svagheterna kommer att stå ut. Gör om, gör rätt. Rinse and repeat tills allt sitter! Tålamod. Tålamod.

(Har jag sagt det här förut?😁)

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa slejnard:

Ni skulle startat i tid. Gig gakk bra. Några småfel hör till. Blandade covers med eget och Ulf spelade Cajon. Imorn kulturdagen i Storforsen 

Sååååå... Du blandade ihop dina egna hits med andras och Ulf åskådlig gjorde det hela genom att i klä sig rollen som en etnisk grupp av fransk/kanadensare från delstaten Louisiana i USA, uppfattat.

Frågor:

1. Serverades kräft eller möjligtvis snigelrätter vid uppträdandet?

2. Framfördes låttexterna simultantolkat på patois av Ulf?

3. Under ihopblandningen, vilka låtar påstådde du var dina och vilka var covers?

🌞 d_coffee.GIF

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...