Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Bra men inte lika bra som sleeping. 
 

Imorn ska jag följa Louice till doktorn. Få se då. Hon har börjat få lite hemtjänst. Känns bättre än ingenting alls. Hon har alltså inte beviljats personlig assistans. Klåpare som handlägger det där på kommunen! Blir förbannad 😡 och måste snart ryta till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan sa slejnard:

Bra men inte lika bra som sleeping. 
 

Imorn ska jag följa Louice till doktorn. Få se då. Hon har börjat få lite hemtjänst. Känns bättre än ingenting alls. Hon har alltså inte beviljats personlig assistans. Klåpare som handlägger det där på kommunen! Blir förbannad 😡 och måste snart ryta till. 

Dessa pengar som alltid styr. Som du säger dock, bättre än ingenting alls.

RIP Göran Fristorp.

julli-kaffe.GIF.16e2f63255d0c6c6bc292df5a8cb384b.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan bli kul. Men jag tvivlar på att det är mycket roligare än en bra minecraft-stream. Heck, tror till och med Jack Black gjort nån ihop med piewdiepie som var hyfsat kul.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-09-03 at 19:30 sa slejnard:

Bra men inte lika bra som sleeping. 
 

Imorn ska jag följa Louice till doktorn. Få se då. Hon har börjat få lite hemtjänst. Känns bättre än ingenting alls. Hon har alltså inte beviljats personlig assistans. Klåpare som handlägger det där på kommunen! Blir förbannad 😡 och måste snart ryta till. 

Hej!

Efter att jag fick diagnosen Asperger och därmed tillhör LSS har jag fått kämpa mot både Region Norrbotten och Kiruna kommun om rätten till insatser Jag drev det så långt som till Kammarrätten där jag fick rätt till insatser. Men trots att det nu gått 8 år sedan domen vann laga kraft har jag inte fått insatserna verkställda. Jag befarar att din situation inte ser så mycket bättre ut. Med anledning av hur dåligt ärenden hanteras i Norrbotten undrar ibland om vår länsbokstav BD står för Butt-Divider.

Du kan anmäla kommunen till IVO. Eftersom insatser enligt  9 § LSS där personlig assistans ingår handlar det om myndighetsutövning. Om en handläggare underlåter handlägga en ansökan om personlig assistans anses det som tjänstefel enligt 20 kap. 1 § BrB och kan anmälas till åklagare eller polis.

 

Ge inte upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...