Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Djuplila var rätt bra. Om man tänker att Ian Gillan är 79 bast så var det JÄKLIGT bra. Allt beror på var man sätter förväntningarna.

Rätt modigt att inleda med Highway Star men så lät det som det lät också. 

Men bäst var nog det instrumentala. Många solon och solo-spots kanske tråkar ut min sambo men själv får man fortfarande lite pirr i pungen. Prog metal-genrerna går nog aldrig ut helt.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan sa Micke H:

Lyssnade på mina videos jag tog nu. Ian Gillan kanske inte var så bra ändå...

Märkligt hur det alltid låter bättre live.

Live så blir det ju en total upplevelse. Isolerar man bort vissa saker förstärks andra. Visst är Gillan gammal men det finns ork kvar ändå. Jämför t ex med Coverdale som är helt slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan sa Dark Of Light:

Live så blir det ju en total upplevelse. Isolerar man bort vissa saker förstärks andra. Visst är Gillan gammal men det finns ork kvar ändå. Jämför t ex med Coverdale som är helt slut.

Ja alltså, jag har ändå enorm respekt för honom! Och man måste ju ta åldern i beaktande.

Han låter trots allt ändå tio gånger bättre än Paul Stanley när jag såg Kiss - och det var ändå säkert tio år sedan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ÄR ett intressant ämne. Som ung metal sångare lägger man ofta ribban högt när man är ung och oförstörd. Inte en tanke på att dessa höga toner kommer med en prislapp några årtionden senare.

Finns några som fortfarande kommer undan med det, speciellt med teknikens hjälp. Tate, Dickinson, Halford men visst har även de åldrats. Oundvikligt.

Men... minns t ex just Stanley som fick retirera till förinspelad sång de senare åren live och extra pinsamt var det med tanke på att han tidigare med kraft sett ner på just de sångare som gör sådant.

Coverdale har skrikit sönder sig, synd för han hade en grym bluesrock röst. Dio var i en klass för sig, stark in i det sista.

Jag kan inte heller göra det som jag gjorde i 25, 30 års åldern och har vett och låta bli, å andra sidan har jag inte turnerat jorden runt heller 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...