Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2024 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Förutom Babylon Berlin (HBO) så sträcktittar jag på Yellowstone också (Netflix). Är inne på ca säs. 2 på båda men det här är riktigt bra skit. Detta är två helt olika serier om totalt olika saker men riktigt bra är det. Just in case ni inte riktigt vet vad ni vill glo på. Yellowstone kan vara mer lättillgänglig ity den är amerikansk, Babylon är tysk men just det kan ju ha sin charm.

3 minuter sedan sa slejnard:

Ja precis men vi lät dig va i villfarelsen att den var episk! 

Så lättlurad är jag inte. Jag är ju en demon. Jag är DoL får fåcks säjk.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
1 timme sedan sa slejnard:

Började se Yellowstone för ett tag sen. Ganska segt va? Slowtv på en ny nivå. 
 

Ibland kan du vara lättlurad. Du är ju ändå Dol. 
 

 

Håller inte med dig. Slow TV? Lite som åka båt i norsk TV på Hurtigrutten? DÄR har vi slow TV! 

OK, det är inte hetsiga biljakter och skottlossning. Då får man se sig om på annat håll. Kanske nyhetsinslagen av idag från händelser söderöver? Eller slow från händelser norröver?

Det går i sin maka takt men det är ju mer realistiskt än att det smäller konstant. När jag tänker efter så påminner det hela en smula om gamla Dallas minus tvålopera klyschorna, om du kommer ihåg den gamla godingen?

Men det är mord, smutsiga affärsuppgörelser, politik, svek, brustna lojaliteter och familjebekymmer. Charmigt värre.

Beth Dutton karaktären, hon är verkligen en favorit! Det är en som jag gillar. Jag kunde lika gärna, i egenskap som ostdemon, skickat ut henne i världen för att skapa... kaos och ordning.
Vad mer kan man behöva..? 

 

Lättlurad har jag inte varit sedan jag var gift, kompis. Min själ är kall som en lax i en frysdisk. Jag är skeptiskt till det mesta tills motsatsen bevisas. Behöver ni mer snö?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan sa slejnard:

Har nog slötittat för mycket på den så jag kanske har fel ang yellowstone. Och ja jag minns Dallas. Satt klistrad. Var så sällan man kunde/ fick se nåt liknande. 

Måste säga att jag gillar Yellow... Familjedrama. Den byggs upp snyggt och säkert till något bra. Gen den en chans.

40 minuter sedan sa slejnard:

He blås! Ute alltså. Plusgrader nu. 

Samma här. Förutom blåsten då. Nåja. Det kommer mer vinter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är den med gatorna är av renaste guld, majskolvarna är ca 10m långa, flickor heter girls, möjligheterna är oändliga och det ska seglas med båtdjäveln över ett hav, alla kräks och det hela slutar med fools gold och att de odlar astrakaner äpplen, ja.

Annars vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...